حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » قطعی‌های برق اضطراری و قابل پیش‌بینی نیست

شرکت توزیع برق مازندران اعلام کرد:

قطعی‌های برق اضطراری و قابل پیش‌بینی نیست

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران در واکنش به گله شهروندان در باره قطعی ناگهانی برق در روزهای اخیر گفت که این کار را مرکز کنترل توزیع برق کشور انجام بر اساس اضطرار انجام می‌دهد و به همین دلیل هم قابل پیش‌بینی و زمان‌بندی نیست.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: قطعی برق طی هفته جاری به صورت ناگهانی و نامنظم سبب ایجاد اختلال در روند عادی زندگی و کسب و کارها شده گله بسیاری از شهروندان را در پی داشته است.

یکی از مشکلاتی که طی روزهای اخیر شهروندان داشتند، ایجاد اختلال برای آموزش مجازی فرزندانشان بوده است. برخی از معلمان نیز گفتند که قطعی ناگهانی برق سبب تعطیلی کلاس درس مجازیشان شده چون ارتباط بسیاری از دانش آموزان را قطع کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: قطعی های برق در روزهای اخیر به صورت لحظه ای از طریق مرکز کنترل شبکه توزیع برق کشور انجام می شود و قابل پیش بینی نیست.

فرامرز سپری افزود: معمولا قطعی های ناشی از اصلاح خطوط و یا تعمیرات همواره اطلاع رسانی می شود، اما قطعی ها اخیر ناشی از کاهش سوخت نیروگاه ها و به صورت لحظه ای است که در کمتر از چند دقیقه انجام می شود و که قابل اطلاع رسانی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر برق تمامی مشترکان خانگی وصل است و به دستور وزارت نیرو مدیریت بار باید در واحدهای تولیدی انجام شود که البته از مردم می خواهیم برای جلوگیری از غیرفعال شدن صنایع مدیریت مصرف را در پیش بگیرند.

سپری میزان برق مصرفی کنونی مشترکان شرکت توزیع برق مازندران را حدود ۸۳۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: شبکه مازندران توان توزیع تا حدود سه هزار مگاوات را دارد، اما مشکل اصلی تولید برق است که با محدودیت ناشی از افزایش مصرف گاز در کشور کاهش یافته است.

وی از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا نیروگاه ها بتوانند انرژی پایدار برق را برای تمامی مشترکان مهیا نمایند.

قطعی برق ناشی از افزایش مصرف گاز و محدودیت سوخت نیروگاه ها از هفته پیش سراسر کشور از جمله استان مازندران را تحت تاثیر قرار داد.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران هم دیروز نسبت به آسیب‌های جدی افزایش مصرف برق و گاز و قطعی آن به واحدهای تولیدی و صنعتی هشدار داد و خواستار رعایت الگوی مصرف برای جلوگیری از خاموشی برق و قطع گاز به خصوص در واحدهای صنعتی شد.

مهدی رازجویان در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران استان دلیل خاموشی برق را افت فشار گاز مصرفی در نیروگاه ها دانست و افزود: در حال حاضر بخش زیادی از سوخت نیروگاه ها از گاز تامین می شود و روند افزایشی مصرف با توجه به فصل سرما، گاز مورد نیاز نیروگاه ها را با افت فشار مواجه و تامین برق را دشوار می کند.

معاون استاندار مازندران همچنین از متولیان امر خواست تا مدیریت در برق مصرفی معابر عمومی و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها را در اولویت قرار دهند.

طبق آمارهای رسمی در حال حاضر ۴۸ درصد از برق و ۷۵ درصد از گاز مازندران به مصارف خانگی می رسد.

مسئولان شرکت توزیع برق مازندران می گویند در صورت صرفه جویی خانوارها در حد مصرفی یک لامپ در طول شبانه روز، میزان خاموشی ها به حداقل خواهد رسید.

براساس آمار رسمی، استان مازندران حدود ۲ میلیون مشترک برق دارد که زیر پوشش ۲ شرکت " توزیع برق مازندران " و " توزیع برق غرب مازندران " قرار داردند. میانگین برق مصرفی این مشترکان در زمستان سال های گذشته حدود یکهزار و ۲۰۰ مگاوات در روز بود که امسال به حدود یکهزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش یافت.

همچنین یک میلیون و ۱۰۰ هزار مازندرانی مشترک شرکت آب و فاضلاب هستند که به طور میانگین تا پیش از شیوع کرونا ۵۰ لیتر آب در روز مصرف می کردند که با شیوع ویروس کرونا و قرارگیری شست و شوی مکرر دست ها در زمره یکی از مهم ترین بخش پروتکل های بهداشتی این مصرف ۳۰ درصد بیشتر شد.

علاوه بر آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار و واحد تولیدی و صنعتی مشترک گاز در مازندران هستند که به طور میانگین روزانه ۳۰ تا ۳۴ میلیون متر مکعب گاز از سوی این مشترکان مصرف می شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.