حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » ادارات خدمات رسان حق قطع انشعابات مدارس را به علت بدهی ندارند

فرماندار قائمشهر گفت :با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید ادارات خدمات‌رسان حق قطع انشعابات ( برق ، آب ، گاز ، تلفن) مدارس را به علت بدهی ندارند.

...

کاوش نیوز: یحیی یوسف پور در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر، افزود: هیچ دستگاه اجرایی خدمات رسان ( آب، برق، گاز، تلفن ) حق ندارد به علت بدهی مدارس انشعابات آنان را قطع نماید، بلکه باید در کار تعلیم و تربیت کمک کنند.

وی با اعلام اینکه سال تحصیلی جدید باید بدون هیچ گونه مشکلی آغاز شود ، ادامه داد : درست است که ما در شهرستان قائمشهر با کمبود نیروی انسانی فرهنگی مواجه هستیم اما باید با استفاده از راهکار و نیروهای توانمند بتوانیم این چالش را برطرف تا خانواده ها هم بتوانند بدون هیچ گونه دغدغه ای فرزندانشان را برای تحصیل به مدارس هدایت کنند .

فرماندار قائمشهر بیان کرد : تمام هدف ما در نظام آموزشی باید اجرای سند تحول بنیادین باشد تا دانش اموزانی که فارغ التحصیل می شوند دانش آموزانی امیدوار، آینده ساز، فعال و درعین حال کارآفرین باشند.

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر در این جلسه سه نیاز اولیه بازگشائی در مدارس شهرستان قائمشهر را فضا ، تجهیزات و نیروی انسانی اعلام کرد و گفت : در زمینه فضای آموزشی ۵۷ مدرسه تخریبی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مدرسه در دست ساخت است .

هوشنگ اصغریان با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی کم کم با یک سونامی بازنشستگی مواجه می شویم، افزود: امسال ۲۴۴ نیروی تعلیم و تربیت در شهرستان قائمشهر بازنشسته شده اند که از این تعداد ۹۰ نیرو متعلق به حوزه ابتدایی بوده است .

وی کمبود نیروی تعلیم و تربیت در حوزه ابتدایی را ۳۲ نفر ، متوسطه را ۹۶۱ ساعت و فنی و حرفه ای را ۵۷۸ ساعت اعلام کرد و ادامه داد: آغاز سال تحصیلی از رگ گردن به ما نزدیک تر است بنابراین وظیفه ما آن است تا با ارائه راهکار بتوانیم چالش موجود در بخش نیروی انسانی را حل کنیم .

اصغریان با اشاره به اینکه باید بتوانیم به صورت میان مدت و کوتاه مدت چالش موجود در بخش نیروی انسانی را حل کنیم، گفت: ابتدا باید به شکل پایه ای و با استفاده از نیروهای پیش دبستانی و سوادآموزی بتوانیم مشکل کمبود نیرو را حل کنیم و سپس در کوتاه مدت هم باید بتوانیم نیروهای خروجی خود را حفظ کنیم .

 مدیر آموزش و پرورش قائمشهر بحث نیروهای خروجی آموزش و پرورش را نیروی بازنشسته پیش از موعود، نقل و انتقالات نیروها و بیماران خاص فرهنگی اعلام کرد و افزود: تمام سعی و تلاشمان آن است تا بتوانیم خروجی را کم و ورودی را حفظ کنیم تا کمبود نیروهای فرهنگی در این شهرستان جبران شود .


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.