حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » » » یک میلیون نفر از جمعیت استان مرکزی دُز اول واکسن کرونا دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: جمعیت کل استان مرکزی، یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر است که تاکنون یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۳ نفر از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال دُز اول و ۷۳۱ هزار و ۶۱۰ نفر نیز هر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: دکتر سید «محمد جمالیان » افزود: تاکنون ۸۵ درصد از جمعیت هدف استان مرکزی نوبت اول و ۶۰ درصد جمعیت نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ۷۱۱ هزار و ۳۳۶ نفر معادل ۸۸ درصد از جمعیت هدف زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک نوبت نخست و ۴۹۹ هزار و ۵۷ نفر معادل ۶۲ درصد جمعیت نیز هر ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: هرچند روند انجام واکسیناسیون در استان صعودی است و برای ایجاد ایمنی عمومی جامعه، تزریق واکسن ۸۵درصدی جمعیت، هدفگذاری شده، اما امید می‌رود این مهم با سرعت بیشتری از سوی شهروندان تداوم یابد.

جمالیان بیان کرد: اگرچه مقوله آموزش امر مهمی است اما، انتظار می‌رود در این خصوص شتاب زده تصمیم گیری نشود و فعالیت مدارس همانند دانشگاه‌ها با تقویت واکسیناسیون به صورت ترکیبی باشد.

وی ادامه داد: روند واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در استان مرکزی مطلوب است و تنها ۹ درصد از این جامعه هدف هنوز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند که امید است در سایه همکاری خانواده‌ها این مهم در اسرع وقت این مهم محقق شود و شرایط برای بارگشایی مدارس با ایمنی کامل فراهم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: با توجه به اینکه میزان مراجعات سرپایی بیماران مبتلایان آنفلوآنزا به درمانگاه‌های خصوصی و دولتی افزایش یافته، از این رو انتظار می‌رود کودکان، افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار و همچنین بیماران قلبی و تنفسی، واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند هر چند که زدن ماسک و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از سوی شهروندان الزامی است.

دکتر جمالیان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در صورت تمایل، رایگان واکسن آنفلوآنزا را به بیماران سرطانی، مادران باردار و کادر بهداشت و درمان تزریق کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مراکز تزریق واکسن کرونا در اراک گفت: اکنون در مصلی بیت‌المقدس، دانشگاه آزاد اسلامی، ورزشگاه‌ یادگار امام، کانون بسیج، مجموعه ورزشی شهرداری و همچنین یک مرکز سلامت در شهرک توحید، واکسن کرونا تزریق می‌شود و در محله‌هایی که مردم از تزریق واکسن استقبال زیادی نکردند نیز با تعامل و همکاری شهرداری، اتوبوس سیار برای این مهم پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان تفرش از امروز به دلیل افزایش شمار بیماران کووید ۱۹ در فهرست مناطق قرمز قرار گرفته است در حالیکه پیش از این تمامی پهنه استان مرکزی با رنگ‌های نارنجی و زرد نشان داده می‌شد و تغییر وضعیت موجود ازوم رعایت موازین بهداشتی را دوچندان کرده است.

جمالیان یادآور شد: درحال حاضر اراک، ساوه، محلات و خنداب در فهرست رنگ‌بندی کرونا در کشور نارنجی هستند و هفت شهرستان زرندیه، فراهان، کمیجان، آشتیان، خنداب،شازند و دلیجان نیز نمایه زرد دارند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در تمام شهرستان‌های استان مرکزی به جز تفرش روند کرونا ثابت است و سیر افزایشی ندارد اما با توجه به موقعیت تفرش وضعیت شکننده و قابل پیش بینی است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.