حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » ۳ میلیارد ریال اعتبار برای انتقال آب به اراک اختصاص یافت

۳ میلیارد ریال اعتبار برای انتقال آب به اراک اختصاص یافتمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی از تخصیص سه میلیارد ریال اعتبار برای انتقال آب از تصفیه خانه به کلانشهر اراک خبر داد و گفت: این اقدام به مظنور افزایش کیفیت آب آشامیدنی این شهر انجام می‌شود.

...

کاوش نیوز: «عزت‌اله آمره‌ای» افزود: طرح انتقال آب از تصفیه‌خانه به اراک با عنوان رینگ شمالی شامل حدود ۹ و نیم کیلومتر خط انتقال لوله فولادی سایزهای یک هزار و ۲۰۰ و ۸۰۰ میلی متری، یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار متر مکعبی بتنی و حوضچه‌های شیرآلات است.

وی اظهار داشت: پیش از این نیز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و این طرح اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت:  ۹۰۰ متر از طول خط طرح واقع حد فاصل ابتدای خیابان شمشیری تا میدان امام حسین (ع) باقی مانده که با همکاری مسوولان و مساعد بودن شرایط جوی انجام می‌شود.

آمره‌ای افزود: با اتمام عملیات اجرایی رینگ شمالی تمامی شهرک‌های واقع در قسمت شمالی بلوار امام علی(ع)، پردیس، قائم، الجواد، آزادگان، بعثت، مشاور، الهیه، حافظیه و حمید از آب سالم و بهداشتی تصفیه خانه سدکمال صالح بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهارداشت: اکنون ۵۰ درصد از آب آشامیدنی شهر اراک از تصفیه‌خانه سدکمال صالح و بقیه از چاه دریافت می‌شود و با طرح اختلاط با چاه‌های منطقه حدود ۷۰ درصد از مناطق مختلف شهری از این آب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: رینگ جنوبی شهر اراک نیز که در مجاورت کمربندی جنوبی ساخته می‌شود به طول حدود ۱۳ کیلومتر است که شیرآلات و بیش از نصف لوله‌های مسیر آن تهیه و در صورت تامین اعتبار، شرکت آمادگی اجرای آن در سال ۹۹ را دارد.

آمره‌ای افزود: کوی صنعتی، شهرک ولیعصر، کوی گردو، فاز یک و  فاز ۲ هپکو، شهرک شهید بهشتی، کوی اندیشیه به وسیله رینگ جنوبی آبرسانی می‌شود.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح رینگ‌های شمالی و جنوبی اراک،  شهروندان این شهر به طور کامل از آب سد کمال صالح بهره‌مند می‌شوند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.