حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » 70 درصد سازه های آبخیز دلیجان آبگیری شد

 70 درصد سازه های آبخیز دلیجان آبگیری شدرئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: 70 درصد از سازه های آبخیز این شهرستان به دنبال بارش های بهاره امسال آبگیری شد.

...

کاوش نیوز: سید ابوالفضل نصرالهی افزود: بارندگی های مناسب در اردیبهشت ماه سال جاری باعث جاری شدن آب در رودها شد و مخزن بندها و سازه های آبخیز این شهرستان را نیز آبگیری کرد.
وی اظهارکرد: در حوزه های آبخیز در مناطق قالهر و دریدان دلیجان آب سازه ها سرریز کرده و در منطقه جاسب و راونج سازه ها تا 70 درصد آبگیری و معادل 6 میلیون متر مکعب سیلاب کنترل شده است.
وی ادامه داد: افزایش سطح آب های زیر زمینی، جلوگیری از هدر رفت آب سطحی و کنترل فرسایش خاک از تاثیرات مثبت بارندگی مناسب و ذخیره آب به میزان یک و نیم متر مکعب در سازه های آبخیزداری دلیجان است.
نصرالهی افزود: حجم بارندگی در سال آبی جاری 150 میلیمتر گزارش شده که نسبت به سال گذشته 19 میلیمتر کاهش دارد.
وی، شمار سازه های آبخیز دلیجان را شامل 106 بند خاکی با حجم ذخیره 2 میلیون و 489 هزار متر مکعب، 110 سازه سنگی ملاتی با حجم 49 هزار و 204 متر مکعب و 116 خشکه چین با 9 هزار و 119 متر مکعب حجم آبگیری بیان کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.