حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » مشکل ایمنی گیت‌های عوارضی آزادراه خرم‌آباد- اراک

مشکل ایمنی گیت‌های عوارضی آزادراه خرم‌آباد- اراکرئیس پلیس راه لرستان با اشاره به مشکل ایمنی گیت‌های عوارضی آزادراه خرم‌آباد- اراک، از تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی این موضوع خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: پنج شنبه شب هفته گذشته بود که خبر حادثه ناگوار برخورد یک دستگاه تریلی با عوارضی آزاد راه خرم آباد - بروجرد و در جریان آن فوت دو نفر و مصدوم شدن چهار نفر در فضای رسانه‌ای لرستان منتشر شد، موضوعی که موجب واکنش و پیگیری مسئولان استان از معاونان استانداری لرستان تا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان شد تا جایی که تردد وسایل نقلیه سنگین در لاین برگشت آزادراه خرم‌آباد- بروجرد به دلیل عدم ایمنی کافی ممنوع اعلام شد.

متأسفانه علیرغم اینکه احداث این آزاد راه موجب افزایش سرعت تردد از ۸۰ کیلومتر به ۱۱۰ کیلومتر، رفع گره‌های ترافیکی در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرم‌آباد و دوری از تداخل تردد شهری و برون‌شهری و… شده اما دارای مشکلات فنی زیادی است که بارها از سوی مسئولان لرستان از جمله معاون عمرانی استانداری لرستان مطرح شده است.

با وجود این هشدارهای مسئولان لرستان و همچنین رسانه‌ها، همچنان مسئولان این آزاد راه از قبول وجود مشکلات فنی در آن سر باز می‌زنند و اقدام به اصلاح این نقاط حادثه خیز در آزاد راه خرم آباد - بروجرد نکرده‌اند.

قبل از وقوع حادثه رانندگی یاد شده، همین خبرگزاری اقدام به انتشار گزارش «مسافران این آزادراه در دسترس نیستند!» کرد و در آن بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز و مشکلات فنی موجود در این آزاد راه تاکید کرده بود که متأسفانه انتشار این گزارش موجب انتقاد تند مسئولان این آزاد راه شد.

بعد از وقوع این حادثه نیز، این خبرگزاری بار دیگر به مسائل و مشکلات مربوط به آزاد راه خرم آباد - بروجرد با عنوان «علاج مشکلات یک آزادراه بعد از حادثه / بی‌توجهی متولیان قربانی گرفت!» پرداخت و اظهار نظرهای مسئولان استان در رابطه با ضرورت ایمن سازی این آزاد راه را دوباره منتشر کرد تا شاید مسئولان این آزاد راه اقدام جدی برای رفع آنها انجام دهند.

حالا پلیس راه لرستان نیز در اظهار نظری جدید، بر گزارش‌های خبرگزاری صحه گذاشت و از مشکل ایمنی گیت های عوارضی آزادراه خرم آباد- اراک و تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی این موضوع خبر داد.

سرهنگ محمد زارعی رئیس پلیس راه لرستان امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها بیان داشت: در آزادراه خرم آباد - بروجرد در مسیر بروجرد به خرم آباد از تونل نمک تا عوارضی حدوداً ۱۱ کیلومتر شیب تند نامناسب داریم که پس از اتمام این شیب حدوداً بعد از طی حدود ۹۰۰ متر به گیت های عوارضی منتهی می‌شود که این فاصله از لحاظ عملکردی فاصله نامناسب و غیر ایمنی است.

وی عنوان کرد: برابر سوابقی که در چند ماهه گذشته هنگام افتتاح این آزاد راه، موارد مشابهی را هم داشتیم که متأسفانه در آن حوادث نیز چند نفر از هموطنانمان فوت کردند.

 

مسافران این آزادراه در دسترس نیستند!

رئیس پلیس راه لرستان با بیان اینکه می‌طلبد که ما فکر اساسی برای این گیت های عوارضی داشته باشیم افزود: با توجه به اقداماتی که انجام گرفته، معاون عمرانی استانداری لرستان و مدیر کل دفتر فنی استانداری استان در محل حضور پیدا کردند، مقرر شد که یک تیم کارشناسی متشکل از پلیس راه، دفتر فنی معاونت عمرانی، راهداری و مسئولان آزاد راه نسبت به بررسی تخصصی و کارشناسی درمورد این موضوع اقدام کنیم و در اسرع وقت نسبت به جابجایی محل گیت های عوارضی حتماً اقدام شود.

سرهنگ زارعی گفت: طی هماهنگی‌هایی که به فرمانده انتظامی استان و پلیس راهور ناجا داشتیم موقتاً برای پیشگیری حوادث و برای حفظ جان هموطنان ورود کامیون از سمت بروجرد به آزاد راه را ممنوع کرده‌ایم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.