حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » لرستان در تورم و بیکاری وضعیت مناسبی ندارد/ تکمیل پروژه‌های راکد، راه برون رفت از بن بست اقتصادی

عصر امروز گردهمایی بروجردی های مقیم تهران با حضور زیویار استاندار لرستان برگزار شد. فرهاد زیویار در این نشست بر تکمیل پروژه‌های اقتصادی و عمرانی راکد در استان به منظور برون رفت از مشکلات اقتصادی تاکید کرد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: دکتر زیویار گفت: هم اندیشی و هم افزایی میان اقشار مختلف محور اصلی برگزاری این گردهمایی بود و رفع مشکلات بروجرد با همدلی و تعامل میان همه اقشار شهرستان میسر خواهد بود.

استاندار لرستان در بخشی از سخنان خود به برنامه های دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهارداشت: برنامه های دولت در لرستان بر پایه رفع محرومیت ها و مشکلات با تکیه بر داشته‌های استان و استفاده از ظرفیت‌های داخل و خارج استان خواهد بود.

وی در ادامه بروجرد را از مهمترین نقاط استان و مهد پرورش علمای بزرگی همچون آیت الله بروجردی عنوان نمود و افزود: علما و فرهیختگان این شهر تاریخی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و صیانت از آن در سال‌های پس از انقلاب اثر گذار بوده‌اند.

نماینده عالی دولت در لرستان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها به ویژه در سال‌های اخیر از مهم ترین مسائل کشور بوده و اهمیت این موضوع را می توان در نامگذاری سالها از طرف مقام معظم رهبری(مدظله) با عناوین اقتصادی به خوبی استنباط کرد.

زیویار تاکید کرد: لرستان علیرغم آنکه در مشارکت های سیاسی در رده پنج استان اول کشور به حساب می‌آید اما متاسفانه در مسائلی مانند تورم و بیکاری جایگاه مناسبی ندارد و نباید این مشکلات در مناسبات سیاسی استان اثرگذار شود که لازمه آن رسیدگی به نیازهای مردم است.

وی ادامه داد: سرمایه انسانی یکی از ظرفیت‌های مهم استان به شمار می رود که متاسفانه بخشی از افراد اثر گذار لرستانی در خارج از استان حضور دارند و بسیار مهم است که برای رفع مشکلات به ویژه در زمینه های اقتصادی و فرهنگی از ایده‌ها و خلاقیت‌های آنان بهره ببریم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برای برون رفت از بن بست کنونی بوجود آمده در زمینه‌های اقتصادی، لازم است زمینه حضور سرمایه گذاران را در لرستان فراهم سازیم و به دنبال تکمیل پروژه‌های اقتصادی و عمرانی راکد باشیم.

زیویار گردشگری را از دیگر عوامل موثر در توسعه استان برشمرد و گفت: لرستان یک استان چهارفصل به شمار می‌رود که جاذبه‌های خدادادی بسیاری در آن وجود دارد و لازم است با بهره گیری از این ظرفیت، به درستی در راه توسعه گام برداشت.

وی در پایان افزود: برای حل مشکلات و توسعه استان خواستار ارائه ایده‌ها و نقطه نظرات هستیم که زمینه استفاده از این ظرفیت با برگزاری و استقبال از نشست‌های هم اندیشی فراهم می‌آید.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.