حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » ارتباطات بین دانشگاه مذاهب سنندج و اقلیم کردستان عراق تقویت شود

 ارتباطات بین دانشگاه مذاهب سنندج و اقلیم کردستان عراق تقویت شوددبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: افتخار می کنیم که قوم کرد جزوی از فرهنگ ایران است و انتظار داریم دانشگاه مذاهب در سنندج ارتباطات خود را با اقلیم کردستان عراق تقویت کند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز چهارشنبه در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج اظهار کرد: از مجموعه دانشگاه مذاهب اسلامی برای ارتقای شعبه کردستان تقدیر می‌کنیم و امیدواریم ظرفیت پذیرش این دانشگاه افزایش یابد.

وی افزود: انسان در روزگار جدید همواره باید به فکر ارتقای علم خویش باشد و طلب علم فریضه‌ای بر هر فرد مسلمان است و دانشگاه مذاهب اسلامی را برای ایجاد پل بین فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و تربیت دانشمندان مسلمان تشکیل داده ایم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: افتخاری است که در کردستان عزیز شاهد فعالیت شعبه‌ای از دانشگاه مذاهب اسلامی هستیم، استانی که محفل علماو رشیدمردان و شیرزنانی است که برای حفاظت از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده اند.

حجت الاسلام شهریاری افزود: ما این منزلت کسب دانش را مرهون جانفشانی شهدای کردستان هستیم و در این استان شاهد همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذهب تشیع و تسنن هستیم که کردستان از این لحاظ در کشور الگوست.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که قوم کرد جزوی از فرهنگ و تمدن ایران است و اتحاد مثال زدنی برای اهل سنت و اهل تشیع در کردستان وجود دارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: کردستان در صحنه جهاد، توسعه اقتصادی و گسترش عدالت همواره پیشرو بوده و جزو استان‌هایی است که در اقتدار ملی ایرانیان سهم ویژه ای داشته و دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: ما امروز سفری به کردستان داریم که در این سفر بنا داریم که فرصت‌هایی که در این استان برای توسعه علم و دانش و تقویت اتحاد بین مذاهب و اقوام کشور است را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه مذاهب شعبه کردستان ارتباط خود را با اقلیم کردستان گسترش دهد و موجبات همکاری و تعامل با کردستان عراق بیشتر شود و نشان دهیم که ملت‌های مسلمان می‌توانند در کمال آرامش به توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی بپردازند.

عثمان یوسفی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در سفر پر خیر و برکت شأن به کردستان در سال ۸۸ شاهد پیگیری احداث دانشگاه مذاهب بودیم که از سال ۸۹ این دانشگاه شروع به کار کرده و هم اکنون در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجویان از سراسر کشور و اقلیم کردستان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی اعلام کرد: تاکنون در حوزه فقه شافعی ۹۶ نفر و فقه جعفری ۱۱۱ نفر فارغ التحصیل داشته ایم و ۳۷ نفر طلاب اهل سنت و اهل تشیع در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش داشته ایم که ۲۶ نفر آنها فارغ التحصیل شده اند.

در ادامه این نشست نیز تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج به بیان دغدغه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی خود پرداختند و از دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای حمایت از این دانشگاه تقدیر کرده و خواستار تقویت حمایت‌های زیرساختی از این مرکز آموزشی شدند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.