حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » ۴۰۰ تن سهمیه جدید کود شیمیایی به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

۴۰۰ تن سهمیه جدید کود شیمیایی به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافتمدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۴۰۰ تن سهمیه جدید نهاده کشاورزی کود شیمیایی به استان اختصاص یافته و در حال انتقال برای توزیع است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سید علی لاهوتی اظهار داشت: این میزان نهاده کشاورزی کود یارانه ای به دلیل بارش های خوب امسال و درخواست بهره برداران خارج از سهمیه تعیین شده با تلاش  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به آغاز موعد کوددهی سرک در ابتدای فصل بهار مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان از ستاد مرکزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درخواست افزایش سهمیه نهاده کشاورزی کود را ارائه کرد که با موافقت مجموعه هیات مدیره شرکت یکهزار تن انواع کودهای شیمیایی و متناسب با نیازهای کشاورزان در سطح استان اختصاص و بخشی توزیع و بقیه توزیع می شود.

وی بیان کرد: کود مورد نیاز کشاورزان استان با مشارکت ۶۳ کارگزاری در مناطق مختلف استان بین کشاورزان توزیع می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:در ۲ ماهه انتهایی سال جاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان  به منظور تامین نیاز کشاورزان یکهزار تن کود شیمیایی افزون بر سهمیه پیش بینی کرده که تاکنون ۶۰۰ تن آن توزیع و بقیه در حال انتقال است.

لاهوتی تاکید کرد: سهمیه سالانه نهاده کشاورزی کود کهگیلویه و بویراحمد بنا به درخواست اداره های جهاد کشاورزی شهرستان ها و با توجه به بارش های خوب  قبل از پایان سال در سطح استان توزیع شده بود.

لاهوتی تاکید کرد: این مقدار نهاده کشاورزی کود شیمیایی علاوه بر ذخیره  استراتژیک چهار هزار و ٥٣٠تنی  است که در انبارهای استانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ذخیره شده است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۷۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.