حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » ضعف شفافیت در ادوار گذشته شوراها آسیب زیادی ایجاد کرد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضعف شفافیت در ادوار گذشته شوراها آسیب زیادی ایجاد کرد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: علیرضا دولت آبادی افزود: انتخابات یک ظرفیت برای کسانی است که می‌خواهند مسئولیتی را بپذیرند و برای مردم کاری انجام داده و همچنین این مهم فرصتی برای مردم است که کارگزارانی توانمند، قوی و امین انتخاب کنند.

دولت آبادی تصریح کرد: آنچه که مشخص می‌کند آیا این کارگزار وظایف خود را به خوبی انجام داده و آیا آنکه انتخاب کرده در مسیری که اعلام کرده قدم بر می‌دارد، موفق است و آیا می‌توان به آن نمره داد، شفافیت است.

دولت آبادی گفت: اینجاست که شفافیت بر عملکرد مطرح می‌شود و در نظامات سازمانی و اجتماعی شفافیت یکی از موارد بسیار مهم است.

 

ضعف شفافیت در ادوار گذشته شوراها آسیب زیادی ایجاد کرد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شاید در بحث‌های امنیتی، نظامی و موارد خاص این بحث شفافیت باید کمرنگ‌تر باشد، اما در مسائل این دست که با زندگی مردم و عملکرد روزانه کارگزاران بر زندگی مردم در ارتباط بوده و اثر گذار است، باید شفافیت وجود داشته باشد.

وی ابراز داشت: گاهی وقت‌ها شنیده می‌شود که منتخبین از وظایف عدول می‌کنند و یا نسبت به آن بی تفاوت بوده و به دنبال کارهای فردی و کارهایی که نفعی برای مردم و جامعه ندارد می‌روند و هم فرصت را از مردم و جامعه گرفته و هم با تصمیمات اشتباه فصل‌ها و زمان‌های زیادی جامعه را عقب می‌اندازند.

دولت آبادی با اشاره به اینکه وقتی کسی انتخاب می‌شود باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد، تصریح کرد: اینکه شخصی را ندانیم که چه فعالیتی دارد و خود نیز پاسخگو نباشد، این فضای در بسته‌ای است که نه شفافیتی وجود دارد که ما عملکردها را ببینیم و هم پاسخگویی وجود نخواهد داشت.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان شفافیت را لازمه فضای انتخاب و انتخاب شدن دانست و خاطرنشان کرد: شفافیت لازمه رشد، جهش و توسعه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: اگر شفافیت نباشد، قطعاً مشکلات متعددی سراغ جامعه، مجموعه‌ها و منتخبین می‌آید.

دولت آبادی گفت‌: اگر شفافیت وجود داشته باشد، این مهم مانعی برای جلوگیری از اشتباهات و تخلفات است و منتخب نیز آنچه وظیفه دارد را در قبال مردم دنبال خواهد کرد.

دولت آبادی با اشاره به لزوم شفافیت و پاسخگویی نامزدها، گفت: هر تشکلی برای آنکه از آسیب‌ها به دور باشد، برای اینکه کار خود را بدون عیب و نقص انجام دهد، باید شفافیت در عملکرد آن وجود داشته باشد.

وی ابراز داشت: منتخب باید برای مردم باشد و اگر عملکردها مطلوب نباشد، باید مردم بتوانند ارزیابی کرده و عملکرد نامزدها را تأیید و یا رد کنند.

دولت آبادی شفافیت را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: در کار شورایی ادوار گذشته آسیب‌های جدی دیدیم و در نبود شفافیت و پاسخگویی در بحث نامزدها، مردم نتوانستند به خوبی عملکرد افراد را ارزیابی کنند.

دولت آبادی گفت: هر کس برای خود ادعایی داشت، اما در میدان عمل مردم نتوانستند به خوبی ببینند و و ارزیابی کنند و الان که زمان انتخابات رسیده، به راحتی تصمیم بگیرند که افرادی که در گذشته انتخاب شده‌اند، وظایف خود را به خوبی انجام داده باشند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان افزود: اگر شفافیت وجود داشته باشد، هرکسی که انتخاب شود، وعده پوچ به مردم نمی‌دهد و می‌داند که اگر وارد مجموعه شد، باید در قبال این شفافیت پاسخگو باشد و به آنچه گفته شده عمل کند.

 

ضعف شفافیت در ادوار گذشته شوراها آسیب زیادی ایجاد کرد

دولت آبادی با تاکید بر اینکه عدم شفافیت باعث شده که هر کاندیدایی با وعده زیاد وارد میدان شود و به وعده‌ها عمل نکند، گفت: نبود شفافیت و پاسخگویی تأثیرات منفی و جدی بر جامعه خواهد گذاشت. به دلیل تصمیم گیری برای یک جغرافیای شهری، در شورای شهر این تأثیرات جدی تر خواهد بود.

دولت آبادی با اشاره به سرعت تأثیر گذاری تصمیمات شورای شهر بر زندگی مردم، گفت: در محور پیش بینی پرداختی‌ها، حقوق و درآمدها، تصمیم مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و آنجا که باید توسعه دهیم، اینها اگر شفاف و مشخص نباشد، دچار اختلاف، روزمرگی و دچار اندیشه‌ای که در قبال مردم پاسخگو نیست، خواهیم شد.

دولت آبادی تصریح کرد: متأسفانه فضای امروز جامعه به دلیل نبود همین شفافیت و نبود پاسخگویی به جامعه‌ای تبدیل شده که از زمان خود عقب افتاده و انباشت مشکلات و گرفتاری‌ها شهر و مردم را احاطه کرده است.

وی افزود: نبود برنامه توسعه، نبود پاسخگویی در قبال وعده‌های داده شده و وعده‌های عمل نشده و موانع آن همه و همه باید شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم کمک می‌کند که مردم به شکل بهتر و مطلوب‌تری تصمیم بگیرند و در جایی که لازم باشد از این کارگزاران حمایت می‌کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.