حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.



کلانتری با تبریک روز شهرداری و دهیاری؛

۵۹۸ دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد فعال است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۹۸ دهیاری در استان فعال است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از مهر: حسین کلانتری با بیان اینکه ١۴ تیر ماه به عنوان روز شهرداری و دهیاری در تقویم ثبت گردیده است، افزود: در یک قرن اخیر به طور متوسط هر ٢۵ سال مدیریت روستایی دستخوش تغییر و تحول بوده است، بطوری که آخرین تحول در ٢٢ سال پیش بوده که به موجب قانون (١۴ تیر ١٣٧٧) تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور مصوب گردید.

وی ابراز داشت: جمعیت روستایی ۴۴ درصدی استان کهگیلویه و بویراحمد با سکنی گزیدن در ١۶۴٣ روستا که ٩٢٢ روستا کمتر از ٢٠ خانوار و ٧٢١ روستا بالای ٢٠ خانوار دارند، فرصت مغتنمی را برای تولید، اشتغال پایدار و کسب کارهای نوین و دانش بنیان فراهم نموده است.

کلانتری تصریح کرد: ۵٩٨ دهیاری در استان با ٢٠۵٨ عضو شورای روستا زمینه خرد جمعی و مشارکت پذیری را در امر توسعه روستایی فراهم نموده است.

استاندار گفت: دهیاری‌ها نهادی برخاسته از اراده رأی مردم در اداره روستا، امروزه خدمات و تسهیلات عمومی، تقویت و تعمیق روند توسعه اجتماعی و فرهنگی، کنترل کننده روند مهاجرت، زمینه ساز اشتغال پایدار و کسب و کارهای خلاقانه، نوآورانه و دانش بنیان در روستاها بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر جمعیت ۴۶ درصدی شهری استان در شرایطی که شهرها با سرعت زیاد و از هر جهت رو به توسعه و گسترش هستند، مشکلاتی همچون ترافیک، پسماندها، هدر رفت انرژی و بهداشت، حاشیه نشینی و گرانی زمین و مسکن، پیامدهای اقتصادی و فرهنگی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

کلانتری عنوان داشت: در همین راستا برنامه ریزی و آینده نگری برای تأمین آسایش و رفاه، سلامت روانی و اجتماعی، بسط و تعمیق فرهنگ مشارکتی و رضایتمندی شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک شهر سالم، زیبا، توسعه یافته و پویا، نیازمند خدمت صادقانه و جهادی مدیریت شهری دارد تا با برنامه‌ریزی‌های علمی و عملی مسیر توسعه همه جانبه شهر را هموار و فضایی مطلوب و با نشاط را برای زندگی شهروندان فراهم کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود نگاه کارشناسانه و بهره گیری از توانایی عالمان و دانشگاهیان در عرصه خطیر سیما و منظر شهرها و روستاها تأکید بر رعایت دقیق قوانین و مقررات، اجرای دولت الکترونیک، در نظر گرفتن اصول فنی در مقاوم سازی اماکن عمومی و منازل مسکونی و رعایت پدافند غیرعامل، توجه ویژه به مسائل ترافیکی و توسعه حمل و نقل عمومی و فضاهای سبز شهری و روستایی، توجه به گسترش اماکن تفریحی و فرهنگی، مذهبی و تکریم مردم و پاسخگویی سریع و به موقع با هدف ارتقا سطح رضایت مندی افراد در دستور کار قرار گیرد.

کلانتری گفت: بدون شک ایفای نقش اثر گذار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ابعاد وسیع و گوناگونی نظیر خدمات ارزشمند در مبارزه با کرونا ویروس، مشارکت فعال در مهار آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌های استان، حفظ و حراست از محیط زیست، بهبود سیما و منظر، ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی- فیزیکی سکونتگاه‌ها، آسایش، امنیت و سلامت شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک سکونتگاه سالم، زیبا، پویا، بانشاط و توسعه‌یافته به خوبی ملموس است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.