حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » ۹۰ بیمار ام اس خراسان شمالی به کرونا مبتلا شدند

مدیرعامل انجمن ام اس خراسان شمالی گفت: تاکنون ۹۰ نفر از بیماران مبتلا به ام اس استان که زیر پوشش این انجمن هستند، گرفتار کووید ۱۹ شده‌اند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سهیلا پیدا با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان وجود دارد، افزود: از ۹۰ بیمار ام اس مبتلا به کرونا تاکنون در استان کسی جان نباخته است.

وی با اشاره به ارایه خدمات درمانی، بیمه ای و معیشتی این انجمن به بیماران ام اس خاطرنشان کرد: بعد از معرفی بیماران ام اس توسط کمیسیون های پزشکی به انجمن، آنان از بسیاری خدمات درمانی و تخفیفات دارویی بهره مند می شوند.

پیدا افزود: همچنین ماهانه از محل کمک نیکوکاران به هر یک از خانواده های مبتلا به بیماری ام اس که اوضاع مالی خوبی ندارند، بسته های معیشتی اعطا می شود.

وی با اشاره به نقش موثر نیکوکاران در کمک به بهبود این بیماران تصریح کرد: با یاری و کمک های نیکوکاران هم اکنون هیچ یک از بیماران ام اس استان بدون ویلچر و تخت نیستند.

مدیرعامل انجمن ام اس خراسان شمالی با اشاره به کاهش سن مبتلایان به ام اس در کشور یادآور شد: تاکنون میانگین سنی ابتلای به این بیماری در کشور ۳۰ سال بود که متاسفانه امسال به زیر ۳۰ سال رسیده است و امسال حتی یک بیمار زیر ۱۰ سال مبتلا به ام اس در استان شناسایی شده است.

بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار داده و باعث از دست ‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود. در بیماری ام اس اعصاب مغز و نخاع توسط شبکه ایمنی بدن آسیب می‌بینند، که به این اختلال بیماری خودایمنی می‌گویند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.