حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » بهای آب کشاورزان خراسان شمالی را مصرف برق تعیین می‌کند

کشاورزان خراسان شمالی باید آب‌بهای خود را بر اساس برق مصرفی، پرداخت ‌کنند که وجود یک شمارشگر مشترک برای محاسبه آب و برق، این قشر تولیدکننده را دچار مشکل کرده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مشاور اتاق صنعت، معدن و بازرگانی بجنورد در حوزه کشاورزی و عضو انجمن خبرگان کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: متاسفانه چاه های آب کشاورزی استان، فاقد شمارشگر اختصاصی حجمی هستند و میزان آب بهای دریافتی از کشاورزان، بر اساس میزان مصرف برق آنان محاسبه می شود که این روشی عادلانه نیست.

کاووس شادلو افزود: این در حالی است که کشاورزان از شمارشگر برق علاوه بر روشن کردن موتور آب، برای مصارف دیگری چون روشنایی، گرمایش و حتی جوشکاری نیز استفاده می کنند که این نحوه محاسبه و دریافت آب بها، می تواند نوعی اجحاف در حق آنان باشد.

وی با بیان اینکه با این روش محاسبه بعضا برای کشاورز حتی اضافه برداشت آب نیز محاسبه می شود، گفت: متاسفانه این اضافه برداشت از تمام کشاورزان، بدون اینکه مصرف بیشتری داشته باشند گرفته می شود و بعضا آنان را مشمول جریمه نیز می کند که این شیوه محاسبه مورد انتقاد قشر تولید کننده است.

عضو انجمن خبرگان کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: برخی از کشاورزان برای ارتقای شمارشگر برق خود به شرکت برق مراجعه می کنند که از آنان خواسته می شود به امور آب نیز مراجعه کنند که در بیشتر مواقع پاس کاری می شوند.

شادلو گفت: علیرغم اینکه برق و آب هر دو زیرمجموعه یک وزارتخانه هستند اما اینکه شرکت های جداگانه ای با قوانین متفاوتی دارند، این به ضرر کشاورزان تمام می شود.

وی از مسوولان خراسان شمالی خواست تا برای تعیین بهای مصرفی آب از چاه های کشاورزی شمارشگرهای جداگانه و حجمی اختصاص دهند و افزود: مصرف آب کشاورزان باید دقیق محاسبه شود، تولید کنندگان در سال های جاری از چندین ناحیه دچار ضرر و زیان شده اند و اینکه پرداخت آب بهای آنان نیز غیردقیق و بعضا بیش از اندازه واقعی باشد، مشکلات آنان را مضاعف می کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.