حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای افزایش قلمرو یوزها در میاندشت جاجرم

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای افزایش قلمرو یوزها در میاندشت جاجرممدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای خرید حقوق عرفی،حفاظت، قرق و مدیریت چرای دام منطقه میاندشت جاجرم در سال جاری اختصاص یافت که با این اقدام، حضور دام در این منطقه کاهش و قلمرو یوزپلنگ بیشتر می‌شود.  

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مهدی اله‌پور اظهار داشت: این اعتبار برای خرید حقوق عرفی دامداران، حفاظت و قرق منطقه و مدیریت چرای دام هزینه خواهد شد که این امر علاوه بر بهبود وضعیت پوشش گیاهی و غنای حیات وحش منطقه، باعث تثبیت شن های روان و کانون های فرسایش بادی تولید گرد و غبار در استان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل فرسایش پذیری و خشکسالی های پی در پی و نیز وجود دام مازاد بر مرتع، ظرفیت تولید مراتع در منطقه میاندشت به شدت کاهش یافته و این امر باعث ایجاد کانون های مستعد تولید گرد و غبار شده است.

اله پور اظهار داشت: در فاز نخست، این مبلغ با این اداره کل تخصیص داده خواهد شد تا با خرید سامانه های عرفی چرای دام، کانون های گرد و غبار تثبیت شده و کاهش حضور دامداران علاوه بر احیا مراتع سبب افزایش امنیت زیستگاه و حضور بیشتر گونه های حیات وحش و بخصوص یوزپلنگ در منطقه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطر نشان کرد: وجود سگ های گله به عنوان تهدیدی برای یوزپلنگ و توله های آن در منطقه شناخته می شود که امیدواریم با خرید حقوق عرفی دامداران و افزایش حفاظت،قرق و مدیریت چرا، شاهد حضور بیشتر این گونه ارزشمند زیستی بصورت طبیعی در منطقه میاندشت خراسان شمالی باشیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.