حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » شرایط قرمز کارگران در روزهای آبی کرونا / هر روز یک کالا از سبد کارگری حذف می‌شود

شرایط قرمز کارگران در روزهای آبی کرونا / هر روز یک کالا از سبد کارگری حذف می‌شود کارگران این روزها شرایط سختی دارند و در حالی که بیشتر شهرهای کشور شرایط آبی کرونایی دارند کارگران اما در وضعیت قرمز هستند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: احسان سهرابی اظهار داشت: کارگران با توجه شرایط اقتصادی و وضعیت بی‌ثبات بازار، معیشت‌شان قرمز شده و سفره‌شان کوچک و کوچک‌تر می‌شود و هر روز از سبد غذایشان یک کالای اساسی حذف می‌شود.

این فعال کارگری بیان کرد: متاسفانه به اهداف جهش تولید نرسیدیم و کارخانه‌های تولیدی تعطیل یا با یک سوم ظرفیت مشغول هستند.بیکاری ناشی از کرونا آن هم با توجه آمار بیمه‌ای یک میلیون نفر پیش بینی شده است؛ کارگاه‌های زیرپله که فرار بیمه‌ای دارند کارگران روزمزد در این آمار محاسبه نشده است.

سهرابی گفت: با دستمزد مصوبه شورای عالی کار در اردیبهشت ماه تا پایان خرداد می‌شد خرید متعارف انجام داد و بعد از آن حقوقشان کفایت نهایت 10 روز در ماه را می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم و وضعیت حاد کرونا هر روز شاهد افزایش قیمت صعودی کالاهای اساسی همچون گروه‌های لبنیات و پروتئین‌ها، مواد شوینده و بهداشتی، اجاربها و .... هستیم.

این فعال کارگری عنوان کرد: همچنین با توجه به تغییر سیستم آموزشی شرایط تحصیلی فرزندان کارگر مشکلاتی را برایشان بوجود آورده است؛ این فقدان گوشی و تبلت مشکلات متعددی را برای فرزندان کارگر ایجاد کرده است.

سهرابی گفت: توقع کارگران از دولتمردان  و وکلای ملت برآورده نشده است؛ هر روز با این شرایط بسیار سخت که به فرموده مقام معظم رهبری ستون فقرات جامعه در این شرایط استخوان می‌شکنند کارگران وضعیت سختی دارند.

این فعال کارگری عنوان کرد: کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی طرح‌های بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها تبعیض گونانه هر روز آزارشان می‌دهد از همسان سازی باز نشستگان شروع کنید (بالاخص بازنشستگان سخت و زیان آور) تا بازنگری آیین‌نامه‌های بازنشستگی پیش از موعد و عدم اجرای دادنامه‌های هیات عمومی دیوان  در حوزه روابط کار (دادنامه3328) شرایط سخت‌تر می‌شود که به جای پیشنهادات ضدکارگری، برای تامین منابع سازمان می‌تواند بدهی‌های بیش از 300 هزار میلیارد وصول کنند و عرصه  را برای کارگران تنگ‌تر نکنند.

سهرابی تصریح کرد: متاسفانه عدم اجرای اصل 44 قانون اساسی و انحرافات آن خلق کارگران پیمانکاری یا قرارداد نوظهور حجمی را رقم زده که متاسفانه ادبیات شرکای اجتماعی را برای این گروه کارگران  مضحک کرده و هر روز این کارفرمای تبعی به اعتبار کارفرمای اصیل و واگذارنده از مطالبات کارگران سوء استفاده می‌کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.