حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » وضعیت ذخایر خونی در خراسان رضوی بهبود یافت

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از بهبود وضعیت ذخایر خونی در این استان با مشارکت گسترده مردم در این امر خداپسندانه طی هفته‌های اخیر خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: دکتر مجید عبداللهی افزود: شیوع کرونا میزان اهدای خون در استان خراسان رضوی را در سال جاری به میزان بیش از ۲۰ درصد کاهش داده است.
وی ادامه داد: به دنبال اقدامات فرهنگی و شکل گیری پویشهای دعوت به اهدای خون، گروههای مختلفی از مردم طی هفته های اخیر به پایگاههای اهدای خون برای  کمک به بیماران نیازمند مراجعه کردند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: خوشبختانه طی این مدت میزان ذخایر خونی در این استان به حد استاندارد یعنی برای هفت روز  افزایش یافت در حالی که پیش از این میزان ذخایر خونی استان تا سه روز کاهش یافته بود. 
عبداللهی اظهار امیدواری کرد که این شرایط تدوام داشته باشد چرا که به همه گروه‌های خونی به ویژه در شرایط کرونا برای تامین خون بیماران بستری در بیمارستانها نیاز است.
وی تاکید کرد: انتقال کرونا از طریق اهدای خون امکان پذیر نیست ضمن این که فرآیند خون‌گیری در پایگاههای اهدای خون خراسان رضوی با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی انجام می شود.
خراسان رضوی سومین تولید کننده خون در کشور بعد از استان‌های تهران و فارس به شمار می‌رود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.