حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » بانوان مشهدی در طرح نذر خون شرکت کردند

همزمان با میلاد حضرت رضا(ع)

بانوان مشهدی در طرح نذر خون شرکت کردند

 بانوان مشهدی در طرح نذر خون شرکت کردندرئیس کمیسیون جمعیت و سلامت مجمع مشورتی زنان خراسان رضوی از اجرای 'طرح نذر خون، خیر مکرر' ویژه بانوان داوطلب اهدای خون همزمان با سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) در مشهد خبر داد.

...

کاوش نیوز: آرزو حیدریان افزود: این اقدام در راستای فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر زنان در امر اهدای خون با همکاری اداره کل انتقال خون خراسان رضوی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بانوان داوطلب اهدای خون می توانند امروز با مراجعه به دفتر مجمع خیران سلامت خراسان رضوی در 'طرح نذر خون خیر مکرر' مشارکت کرده و به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

او گفت: هم اینک بانوان سهم اندکی در تامین خون مورد نیاز در خراسان رضوی دارند بطوری که 95 درصد خون مورد نیاز استان توسط مردان اهدا می شود و این در حالی است که سهم زنان در مصرف خون بالا می باشد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی هم گفت: زنان در این استان سهم پنج درصدی در اهدای خون دارند ولی بیش از 50 درصد خون تولیدی برای این قشر به مصرف می رسد.

دکتر حمیدرضا اسلامی افزود: شاخص اهدای خون از سوی زنان در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی بطور نسبی برابر با سهم مردان است.

وی ادامه داد: گرچه زنان به ویژه در کشورهای شرقی کمتر به اهدای خون می پردازند ولی مشارکت اندک زنان ایرانی در امر اهدای خون ناشی از یک باور غلط و مشکل فرهنگی است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم اکنون وضعیت ذخایر خونی در استان به دلیل کمبود مراجعه داوطلبان به پایگاههای اهدای خون کاهش چشمگیری یافته و در این شرایط نقش بانوان در کمک به بیماران نیازمند دوچندان است.

خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون در کشور بعد از استانهای تهران و فارس به شمار می رود. 11 پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرستانهای این استان فعالند


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.