حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » » » صلاحیت ۹۵درصد داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی خراسان رضوی تایید شد

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: صلاحیت ۹۵ درصد از مجموع ۱۶ هزار و ۵۴۰ داوطلب نامزدی انتخابات ششمین دوره "شوراهای روستایی" از سوی هیاتهای اجرایی مستقر در بخشداریهای این استان تایید شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: محمدعلی نبی‌پور افزود: اکنون با طی شدن فرایند احراز صلاحیتها در هیاتهای اجرایی مستقر در ۸۱ بخشداری خراسان رضوی روند تایید صلاحیتها به "هیاتهای نظارت" بخشها سپرده شده و در نهایت نتایج تایید صلاحیتها تا پایان اردیبهشت ماه به داوطلبان ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از اعلام نتایج تایید صلاحیتها، داوطلبان ردصلاحیت شده می توانند تا مهلت مقرر قانونی اعتراض خود را به هیات های نظارت شهرستان ارسال کرده تا به آنها رسیدگی شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: این داوطلبان برای کسب هشت هزار و ۲۷۰ کرسی شوراهای اسلامی روستایی در ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی به رقابت خواهند پرداخت همچنین ۲ هزار و ۳۳۰ روستای خراسان رضوی شورای سه نفره و بقیه روستاها که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند شوراهای پنج نفره خواهند داشت.

نبی‌پور افزود: بر خلاف دوره های گذشته که بانوان پنج درصد ثبت نام شدگان برای عضویت در شوراهای روستایی را تشکیل می دادند در این دوره حضور بانوان به ۶ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به شغل ۱۶ هزار و ۵۴۰ داوطلب ثبت‌نام شده به عنوان نامزد انتخابات خرداد ماه آتی "شوراهای روستایی" خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: کشاورزان ۳۲ درصد، صاحبان مشاغل آزاد ۴۳ درصد، کارمندان شش درصد و شاغلان دیگر کسب و کارها ۱۹ درصد این افراد را شامل می‌شوند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۲۸ خرداد ماه امسال انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا در پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و دو هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.