حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » گلایه از بروکراسی‌های اداری/بسته بودن مرز یزدان مانع رونق تولید

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس مطرح کرد؛

گلایه از بروکراسی‌های اداری/بسته بودن مرز یزدان مانع رونق تولید

 نماینده قاین و زیرکوه در مجلس از بروکراسی های اداری در استان گلایه کرد و گفت: بسته بودن مرز یزدان مانع رونق تولید در خراسان‌جنوبی است چرا که صادرات و تولید ارتباط تنگاتنگی دارند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: سلمان اسحاقی اظهار کرد: از حدود ۱۱ سال پیش رهبر معظم انقلاب نامگذاری سال‌ها را با محوریت موضوعات اقتصادی تعیین کرده‌اند که نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی در سیاست‌های کلان کشور است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس بیان‌کرد: به نظر من اگر از همان ۱۱ سال قبل نسبت به تحقق شعارهای سال و موضوع اقتصاد مقاومتی جدیت وجود می‌داشت ما در حال حاضر شاهد معضل کمبود نهاده و صف‌های طولانی مردم برای تأمین برخی کالاهای اساسی چون مرغ و روغن نمی‌بودیم

اسحاقی با بیان اینکه یکی از موانع تولید در کشور ما برخورد شعاری با نامگذاری‌های سال است، ادامه‌داد: نامگذاری سال نباید محدود به توئیت زدن‌ها و استفاده از آن در سخنرانی‌های رسمی و در سربرگ‌های اداری باشد.

 

گلایه از بروکراسی‌های اداری

وی با تأکید بر اینکه از دیگر موانع تولید در خراسان‌جنوبی موضوع بروکراسی‌های اداری است، گفت: وقتی یک سرمایه‌گذار وارد استان ما می‌شود آنقدر برای دادن یک مجوز او را معطل می‌کنیم که از سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی پشیمان می‌شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در خراسان‌جنوبی قانون را سخت‌گیرانه و سلیقه‌ای اجرا می‌کنیم، اظهار کرد: در یک مثال بنده شاهد هستیم که یک سرمایه‌گذار در شهرستان زیرکوه برای یک مجوز از حدود ۱۶ ماه قبل معطل مانده است.

اسحاقی بیان‌کرد: یکی دیگر از موانع تولید در خراسان‌جنوبی این است که در استان محروم ما همان قوانینی در بخش‌های مختلف باید اجرا شود که در سایر استان‌ها با شرایط متفاوت از ما نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه‌داد: به عنوان مثال در حوزه قوانین منابع طبیعی و حفاظت از خاک همان قانونی که روستاهای دورافتاده خراسان‌جنوبی اعمال می‌شود که در لواسان که با تخلفات زمین خواری و ویلاسازی‌های غیر اصولی رو به رو است، اجرا می‌شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه نتوانستیم از فرصت مرز برای رشد و توسعه اقتصادی خراسان‌جنوبی به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: سال‌ها است که مرز یزدان تعطیل است در حالی که بازگشایی این مرز می‌تواند نقش مهمی در تبادلات با کشور افغانستان و حتی دیگر کشورهای همسایه با آن ایفا کند.

 

بازار کشورهای همسایه را جدی بگیریم

اسحاقی با بیان اینکه عدم بازگشایی مرز یکی از موانع رونق تولید است، ادامه ‌داد: به صورت طبیعی وقتی که صادرات افزایش یابد، انگیزه تولیدکننده برای تولید کالا نیز افزایش پیدا می‌کند در حالی که ما در حد مطلوب توجه به بازارهای صادراتی کشورهای همسایه نداشته‌ایم.

وی گفت: یکی دیگر از موانع رونق تولید و صادرات در کشور امید داشتن به غرب برای پویایی اقتصاد است در حالی که حل واقعی مشکلات کشور در داخل ایران اسلامی و حل مشکلات خراسان‌جنوبی نیز در داخل استان است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به عنوان نماینده مردم با خود عهد بسته‌ام که اگر در راستای تحقق شعار سال از مسئولی ضعف مدیریتی و کاهلی و کاستی غیر منطقی مشاهده کنم، حتماً با زبان حقوقی با آنان سخن گفته و در این زمینه کوتاه نخواهم آمد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.