حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » رزمایش ۴۴۰ گروه جهادی در خراسان جنوبی آغاز شد

رزمایش بزرگ خدمت‌رسانی ۴۴۰ گروه جهادی در نخستین روز از هفته بسیج همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: آیین آغاز این رزمایش با رمز "یا امام حسن عسکری (ع)" روز شنبه با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در ناحیه مقاومت بسیج بیرجند برگزار شد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در این آیین گفت: رزمایش بزرگ خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در قالب نهضت‌ خدمت مومنانه همزمان با سراسر کشور به مناسبت هفته بسیج با فعالیت در ۱۵۰ نقطه استان انجام می‌شود.

مهدی هنری افزود: رزمایش گروه‌های جهادی دارای کمیته‌های متعدد است که با شعار محوری "بسیج پاره تن مردم" فعالیت خود را در قالب کمک‌های مومنانه در شهرستان‌ها آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از این گروه‌های جهادی در حوزه فنی و مهارتی فعالیت دارند گفت: همیاری در برداشت محصول به‌ویژه محصول زعفران در مناطق محروم از دیگر فعالیت‌ها خواهد بود.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به اهمیت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در این رزمایش تاکید کرد و گفت: جهاد علمی آموزشی و ارتقای سطح تحصیلی دانش‌آموزان مناطق محروم از اولویت‌های گروه‌های جهادی است.

وی بیان کرد: همزمان با خدمت مومنانه، توزیع بسته‌های حمایتی و ۴۰ تانکر آبرسانی آب شرب در مناطق روستایی و عشایری استان نیز انجام می‌شود.

هنری افزود: در خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در اطلس جهادی ثبت شده که از این تعداد هزار و ۱۰۰ گروه جهادی محله‌محور و بقیه گروه‌های جهادی تخصصی است.

وی گفت: در این رزمایش که از امروز آغاز شد، سه هزار و ۶۰۰ جهادگر حضور دارند و از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه عمران و آبادانی فعالیت خواهند کرد.

۲۹ آبان تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

هزار و ۵۸۹ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج امسال با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم» در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.