حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » جهش تجاری در مرز ماهیرود/ راه اندازی «ایکس ری» تا دی ماه

مدیر گمرک ماهیرود از «راه اندازی دستگاه ایکس ری» با اعتبار ۹۵ میلیارد تومانی در گمرک ماهیرود تا دی ماه سال جاری خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: علی اکبر کیانی با بیان اینکه سال گذشته جهش خوبی نسبت به سال ۹۸ در حوزه تجارت داشته‌ایم، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به بحران‌های سیاسی در افغانستان نیز آمار صادرات و ورادات بالا بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون با توجه به تحولات افغانستان اکثر تجار در بلاتکلیفی هستند، بیان کرد: در حوزه مصالح ساختمانی به عنوان مثال در حال حاضر فعالیت‌ها به صورت معلق است.

وی با اشاره به قول مسئولان در زمینه راه اندازی دستگاه ایکس ری عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده قول راه اندازی این دستگاه تا دی ماه سال جاری داده شده است.

مدیر گمرک ماهیرود هزینه راه اندازی دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود را ۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۲۳ میلیارد تومان نیز گمرک کشور برای زیر ساخت‌های مورد نیاز اختصاص داده است.

کیانی ادامه داد: در سه فاز قرار است اعتبارات این پروژه تخصیص یابد که در فاز اول ۶.۵ میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص داده شده و در حال اجرای کار هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ گونه خللی در تشریفات گمرکی ما انجام نشده است، تصریح کرد: قانونمند شدن مبادلات تجاری را در مرز ماهیرود حس می‌کنیم.

کیانی تصریح کرد: تقاضا از سوی تجار افغانستان زیاد است و امیدواریم با سیاست راهبردی به دنبال افزایش سهم صادراتی در بازارهای افغانستان باشیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.