حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » » » زیرساخت‌ها و مزایده واحد سرب و روی کوهبنان انجام شده است

فرماندار کوهبنان گفت: کارهایی که بر عهده دستگاه‌های اجرایی بوده از جمله صدور جواز تاسیس واحد سرب و روی، واگذاری زمین و... و برگزاری مزایده محدوده‌های معدنی در مناطق هم با پیگیری‌های مستمری نماینده مردم‌ انجام شده و سرمایه‌گذاران باید پس از انجام اقدامات اکتشافی، نسبت به استخراج و فرآوری در منطقه اقدام کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: حسین سالاری در کوهبنان در ارتباط با آخرین وضعیت معادن سرب و روی شهرستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی معادن استان که در نهایت به تایید وزیر وقت صمت هم رسیده بود قرار بر این شد که خوراک معادن سایر نقاط استان جهت فرآوری واحد سرب و روی در کوهبنان اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: بر اساس توافقی که نمایندگان استان کردند و صورت جلسه آن را منتشر و خودشان در این زمینه هم اطلاع‌رسانی کردند قرار بر این شد ظرفیت هر شهرستان در خدمت فرآوری در همان منطقه قرار گیرد.

فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: کارهایی که بر عهده دستگاه‌های اجرایی بوده از جمله صدور جواز تاسیس واحد سرب و روی، واگذاری زمین، تخصیص آب، تعیین محل چاه آب پروژه، تشکیل پرونده‌های مربوطه در منابع طبیعی و راهداری برای راه ورودی سایت کارخانه و... کاملا انجام شده است.

سالاری ابراز داشت: همچنین در خصوص برگزاری مزایده محدوده‌های معدنی در مناطق هم پیگیری‌های مستمری توسط نماینده مردم‌ در مجلس صورت پذیرفت و مزایده برگزار شد که طبیعتا سرمایه‌گذاران باید پس از انجام اقدامات اکتشافی، نسبت به استخراج و فرآوری در منطقه اقدام کنند.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: در خصوص سایر سرمایه‌گذاران با مذاکرات، جلسات و تعاملات مختلفی که با شرکت آریا جنوب انجام شد جواز تاسیس معدن کوه‌قلعه صادر و عملیات اجرایی انجام و در نهایت پروانه بهره‌برداری این معدن هم صادر شد و با حضور مسئولین استان و شهرستان افتتاح شد و در حال حاضر در مجموعه آن معدن و کارخانه فرآوری قریب به ۳۰۰ نفر از شهروندان کوهبنانی مشغول به کار هستند.

سالاری ادامه داد: همچنین در خصوص واگذاری معدن سرب و روی جور از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به شرکت مذکور اقدامات لازم صورت گرفت و در حال حاضر عملیات فعالسازی معدن سرب و روی جور مراحل خوبی را طی می‌کند.

وی تاکیدکرد: با انفجار هفته اخیر در این معدن تجهیزات معدنی از دهانه تونل به زیرزمین منتقل و تولید مواد معدنی در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

فرماندار کوهبنان افزود: همچنین جواز تاسیس واحد فرآوری سرب و روی این شرکت در شهرک صنعتی کوهبنان صادر و تمام اقدامات لازم در دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان به انجام رسیده و عملیات احداث کارخانه فرآوری در محل مذکور آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعاملات با شرکت مذکور در خصوص تاسیس واحدهای دیگری هم در حال انجام است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.