حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در جیرفت کشف شد

۱۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در جیرفت کشف شدرییس مرکز بهداشت جیرفت از کشف یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: فرزانه برخوری افزود: کارشناسان بهداشت محیط، این میزان مواد فاسد را طی یک هفته کشف و معدوم کردند.

وی از بازرسی ۴۹۷ واحد صنفی و عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط طی یک ماه گذشته خبر داد و این بازرسی‌ها را شامل بازدید از ۴۱۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۸۵ مکان عمومی اعلام کرد.

رییس مرکز بهداشت جیرفت با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط برای ۴۹ واحد صنفی و عمومی اخطاریه صادر کردند، از پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی با دستور دادستانی خبر داد.

وی تصریح کرد: این واحدهای صنفی به علت توجه نکردن به توصیه‌های کارشناسان مرکز بهداشت و تخلفات بهداشتی اعمال قانون شدند.

وی اظهار داشت: داشتن کارت بهداشتی معتبر برای متصدیان و کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی طبق قانون الزامی است، از این رو با متخلفان برخورد می‌شود.

برخوری از نمونه‌برداری ۲۸ مورد آب آشامیدنی برای آزمایش و بررسی سالم بودن طی هفته گذشته در راستای کنترل و نظارت بر آب آشامیدنی مردم خبر داد و گفت: طی این مدت از ۲۳ مدرسه و ۴۱ واحد کارگاهی بازرسی انجام شد.

وی اظهار داشت: طی یک ماه گذشته پیگیری ۱۹۰ شکایت مردمی توسط کارشناسان مرکز بهداشت انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت جیرفت با بیان اینکه مردم هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ مصرف این مواد توجه کنند، گفت: مردم در صورت برخورد با چنین مواردی، بازرسان بهداشت محیط را با سامانه ۱۹۰ یا تلفن ۰۳۴۴۳۲۱۸۵۱۲ مطلع کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.