حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » "سامانه گرمسیری" ایلام با تزریق اعتبارات جدید تکمیل می‌شود

مدیر‌عامل آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: با تزریق اعتبار جدید به "سامانه گرمسیری" ‌ایلام شاهد تکمیل این طرح در ۱۸ ماه آینده هستیم.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: علی پوراحمد کمبود اعتبار را عامل کُند شدن سامانه گرمسیری در استان ایلام عنوان کرد و اظهار داشت: سامانه گرمسیری جز طرح های بزرگ و منحصر به فرد کشور بوده که استان ایلام نیز از این طرح منتفع شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ایلام گفت:  این طرح 280 میلیون متر مکعب آب از طریق سامانه گرمسیری اراضی استان ایلام در شهرستانهای جنوبی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

پوراحمد یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح مهم شاهد بهبود آبیاری 18 هزار هکتار از اراضی دیم و  همچنین 17 هزار هکتار از اراضی  آبی خواهیم بود.

وی در ادامه جدا از آب مورد نیاز کشاورزی اهداف احداث این طرح را اهمیت در افزایش نرخ اشتغال عنوان کرد و گفت:  از اهداف این طرح ایجاد اشتغال، تامین بخشی از آب شرب و صنعت در شهرستان های دهلران و مهران در افق بلندمدت است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: این طرح جزو اولویت‌های سفر رئیس جمهور به استان بوده و با توجه به تاکید وی به سرعت‌بخشی این طرح  در صورت تخصیص اعتبار لازم این پتانسیل وجود دارد که در مدت 18 ماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد و مردم استان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.