حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » مشکلی برای تامین میوه شب عید در استان هرمزگان وجود ندارد

مشکلی برای تامین میوه شب عید در استان هرمزگان وجود ندارد مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی خلیج فارس گفت: ۱۲۰۰ تن میوه آخر سال جزو باکیفیت ترین محصولات بازار شامل ۶۰۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال برای عرضه در شب عید امسال در نظر گرفته شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز مصرف میوه‌جات در کل کشور با افزایش روبه‌رو می‌شود لذا همواره یکی از دغدغه‌هایی که در این ایام برای مسئولان وجود دارد تامین میوه شب عید است چرا که استفاده از میوه در این ایام و پذیرایی از میهمانان یکی از اصلی‌ترین آداب و رسوم مردم ایران است و به همین منظور برای اینکه در بازار مشکلی از این حیث به وجود نیاید باید ذخیره میوه را انجام داد.

سیب و پرتقال جزو جدا نشدنی از سفره پذیرایی از میهمان ایرانی‌ها است و با توجه به اینکه این میوه‌ها در فصل بهار کمیاب هستند باید از فصل‌های گذشته ذخیره‌سازی آن‌ها آغاز شود البته این امر در استان هرمزگان قدری متفاوت است چرا که این استان یکی از استان‌های تولیدکننده مرکبات است و هنوز که هنوز است عرضه نارنگی سیاهو و پرتقال رودخانه در بازار استان به پایان نرسیده است اما در سایر نقاط کشور جریان به این شکل نیست و بیشتر اتکای آن‌ها به میوه‌های ذخیره شده در سردخانه‌ها است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی خلیج فارس از ذخیره‌سازی حدود 200 تن سیب درختی برای تنظیم بازار شب عید استان هرمزگان خبر داد.

سجاد مهدیانفر مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی خلیج فارس در این باره اظهار داشت:  برای تنظیم بازار میوه شب عید استان هرمزگان تاکنون 200 تن سیب به استان حمل و در دو واحد سردخانه ذخیره‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه مشکلی برای تامین میوه شب عید وجود ندارد گفت: سیب و پرتقال مازاد بر نیاز داخلی موجود است، بنابراین در صورت نوسانات قیمت موجودی‌ها وارد بازار می شود.

مهدیان‌فر گفت: 1200 تن میوه آخر سال جزو با کیفیت‌ترین محصولات بازار شامل 600 تن سیب و 600 تن پرتقال برای عرضه در شب عید امسال در نظر گرفته شد که ذخیره می شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی هرمزگان افزود: پرتقال‌های عرضه شده به زودی به استان حمل و در سردخانه‌های تعیین شده نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به زمان توزیع و قیمت میوه‌های شب عید گفت: میوه‌های شب عید بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان توزیع و تا بعد از تعطیلات از طریق مراکز توزیع تعاونی روستایی با شیب ملایم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.