حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » ۸ تیم غربالگری بیماری کرونا درمبادی ورودی هرمزگان مستقر می شوند

۸ تیم غربالگری بیماری کرونا درمبادی ورودی هرمزگان مستقر می شونداستاندار هرمزگان گفت: هشت تیم کنترل و غربالگری برای پیشگیری از بیماری کرونا با تجهیزات مناسب در مبادی ورودی استان مستقر شده و از مسافران تست می گیرند.

...

کاوش نیوز: فریدون همتی در پنجمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: تیم‌ها غربالگری در ورودی‌های اصلی هرمزگان، بنادر، فرودگاه‌ها و راه آهن با انجام بررسی اولیه، افراد مشکوک به ویروس کرونا را بعد از شناسایی به مدت ۱۴ روز قرنطینه می کنند و یا باید به استان‌های خود بازگردند.

وی بیان داشت: با استقرار آزمایشگاه تخصصی در بندرعباس مدت زمان اعلام نتایج آزمایش‌ کرونا به ۱۲ ساعت رسیده است و نیازی به ارسال نمونه های آزمایشگاهی به تهران نیست.

استاندار هرمزگان افزود: شرکت‌های کارگری، صنعتی و فروشگاه‌های بزرگ استان نیز باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی محیط کارشان را گندزدایی و ضدعفونی کنند.

همتی گفت: رعایت بهداشت فردی مهم ترین راه برای پیشگیری و شیوع ویروس کروناست.

وی بر لزوم توجه به رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی محیط بویژه در واحدهای فعال و دارای افراد شاغل تاکید کرد و اظهارداشت: این واحدها باید ضوابط بهداشتی را رعایت و محیط را برای افراد شاغل در آنها سالم سازی و ایمنی و سلامت افراد را ارتقا دهند.

همتی با تاکید بر اینکه مراقبت و رعایت نکات بهداشتی باید تا از بین رفتن کامل این ویروس ادامه داشته باشد، تصریح کرد: با این مراقبت ها می‌توانیم دغدغه ها را کاهش دهیم و سلامت جامعه نیز افزایش پیدا کند.

استاندار هرمزگان در پایان از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی، پرستاران، پزشکان و رسانه‌ها در زمینه خدمت به بیماران و اطلاع رسانی به موقع قدردانی کرد.

وی همچنین با قدردانی از همکاری و همراهی خوب مردم هرمزگان در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا بیان داشت: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی در این راستا همکاری بسیار خوبی داشته اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.