حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » همدان سومین استان کشور به لحاظ آمار متوفیان سوانح ادوات کشاورزی است

رییس پلیس راه استان همدان گفت که این استان به لحاظ آمار متوفیان ناشی از سوانح ادوات کشاورزی، رتبه سوم در بین استان های کشور را به خود اختصاص داده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سرهنگ «رضا عزیزی» افزود: درهمین ارتباط از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ نفر در این استان به علت سوانح ادوات کشاورزی جان خود را از دست داده اند که این آمار همدان را در زمره استان های پر تلفات کشور از این نظر قرار داده است.

وی گفت: دراین میان استفاده(سوار شدن) بیش از ظرفیت افراد از تراکتور یکی از جمله عوامل اصلی بروز حادثه و مرگ و میر ناشی از آن در مناطق روستایی استان همدان است.

رییس پلیس راه استان همدان افزود:  روز گذشته یک دستگاه تراکتور هنگام شخم زدن زمین شیب دار در روستای «هودرج» از توابع اسدآباد دچار واژگونی شد که راننده در دم جان خود را از دست داد و سرنشین دیگر که بر روی گلگیر تراکتور نشسته بود نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ عزیزی مهمترین علل آمار بالای سوانح ادوات کشاورزی در استان همدان را شخم زدن اراضی با شیب تند و واژگونی تراکتور، تردد با سرعت بالا در محورها و جاده های فرعی و اصلی و سوار شدن بیش از ظرفیت پیش بینی شده عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ۹۵ درصد متوفیان سوانح ادوات کشاورزی استان همدان مربوط به نیمه نخست سال و همزمان با انجام فعالیت های کشاورزی است.

بر اساس آمارهای پزشکی قانونی، در سه ماهه نخست امسال ۹۴ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در استان همدان جان خود را از دست دادند، این آمار نسبت به بهار سال گذشته با ۸۰ نفر،  ۱۷.۵ درصد افزایش یافته است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.