حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » تصادف دوچرخه سوارها در همدان ۵۰ درصد افزایش یافت

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: آمار تصادف دوچرخه سوارها در شهر همدان از ابتدای سالجاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سرهنگ فرخ جمالی روز چهارشنبه بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲۳ فقره تصادف دوچرخه سوار در شهر همدان ثبت شده که این رقم در فصل بهار سال گذشته، ۱۵ فقره تصادف بوده است.

وی ادامه داد: در این تصادفات ۲۳ دوچرخه سوار مصدوم و مجروح شدند که در ۷۰ درصد سوانح، دوچرخه سوارها و در ۳۰ درصد این سوانح رانندگان وسائط نقلیه مقصر شناخته شدند.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: علت ۳۰ درصد بروز سانحه برای دوچرخه سوارها نیز رعایت نکردن حق تقدم از سوی رانندگان و بی توجهی به دوچرخه سوارها هنگام دور زدن است.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان گفت: همه ساله با آغاز فصل بهار و گرم شدن هوا میزان استفاده از دوچرخه برای ورزش و تفریح بیشتر می شود و به تبع آن میزان سوانح این نوع وسیله نقلیه نیز افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: دوچرخه سواران خود را به مثابه عابر دانسته و به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه چندانی ندارند در حالیکه طبق قانون دوچرخه نیز همانند وسیله نقلیه می تواند در سوانح رانندگی مقصر شناخته شود.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان اظهار داشت: با توجه به سبک بودن دوچرخه و نداشتن هیچگونه حفاظی برای محافظت از دوچرخه سوار، در بیشتر سوانح دوچرخه سوار به شدت مجروح و مصدوم شده و حتی شاهد شکستگی شدید و نقص عضو نیز بوده ایم.

وی گفت: بیشتر دارندگان دوچرخه در فصل تابستان در مناطق تفریحی و گردشگری به صورت گروهی حضور یافته و بیشتر مواقع اقدام به حرکت خلاف جهت خودروها به ویژه در مسیر گنجنامه و حرکت با سرعت بالا در سرازیری ها می کنند.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان اضافه کرد: همچنین دوچرخه شمار زیادی از افرادی که شب هنگام اقدام به تردد می کنند فاقد سیستم روشنایی بوده و رانندگان به علت ندیدن دوچرخه و دوچرخه سوار با آنها برخورد و تصادف می کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.