حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » ۹ کتابخانه سیار روستایی به کودکان همدانی خدمات ارائه می‌دهد

۹ کتابخانه سیار روستایی به کودکان همدانی خدمات ارائه می‌دهدمدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: این استان با فعالیت یک کتابخانه سیار شهری و ۹ کتابخانه سیار روستایی به کودکان و نوجوانان مناطق کمتر توسعه یافته، حاشیه شهر و مناطق روستایی بدون کتابخانه خدمات ارائه می دهد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: «بهناز ضرابی زاده» با گرامیداشت ۲۲ آوریل روز جهانی کتابخانه‌های سیار، اظهار کرد: امداد فرهنگی از طرح‌ های سازنده و اثربخش کانون است که با هدف گسترش عدالت فرهنگی و خدمات‌ رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و مناطق کم‌ برخوردار شهری اجرا می‌ شود.

وی، فراهم کردن امکان امانت کتاب برای کودکان و نوجوانان روستایی در مناطق بدون کتابخانه ثابت را مهم‌ترین هدف مراکز فرهنگی هنری سیار دانست و گفت: توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی از ماموریت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در این زمینه تلاش گسترده‌ای در مراکز استان همدان انجام شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: کتابخانه سیار روستایی، مرکزی است که در آن مربی به منظور تحقق اهداف کانون با یک دستگاه خودرو و کتاب و امکانات فرهنگی مربوطه به مناطق روستایی مراجعه و فعالیت های مندرج در شیوه نامه را به مخاطبان خود (کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال) ارائه می دهد.

ضرابی زاده با بیان اینکه هر مربی ۲۰ روستا را پوشش می دهد عنوان کرد: مربیان کتابخانه های سیار به فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مانند آموزش سفالگری، قصه گویی، خوانش داستان، انجام بازی های محلی، نمایش فیلم و انیمیشن، ساخت کاردستی و اریگامی می پردازند.

وی هدف از تشکیل کتابخانه سیار را فراهم کردن امکان دسترسی به کتاب برای کودکان و نوجوانانی که دسترسی به کتاب ندارند برشمرد و افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی آنها بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی از دیگر اهداف شاخص کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در فضای مجازی اختصاصی کانون به آدرس kpf.ir انجام می شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۲۸ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۱ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.