حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » روستاهای گلستان در مسیر جذب گردشگران قرار می‌گیرند/ احیای بافت «فارسیان» و «زیارت» تجربه مو فق در جذب گردشگر

روستاهای گلستان در مسیر جذب گردشگران قرار می‌گیرند/ احیای بافت «فارسیان» و «زیارت» تجربه مو فق در جذب گردشگرمدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه روستاهای این استان در مسیر جذب گردشگران قرار می‌گیرند، گفت: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان یکی از پروژه‌های مصوب در حوزه بنیاد مسکن، تکمیل و آغاز اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش در تعدادی از روستاها بوده که 400 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: سیدمحمد حسینی اظهار کرد: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان گلستان دارای ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی؛ میراثی ارزشمند به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: حفظ سیمای این روستاها ضمن مطلوب‌سازی این فضاها برای حضور و سکونت روستاییان، با جذب بیشتر گردشگران به رونق و توسعه گردشگری در این روستاها کمک خواهد کرد.

 

 اولویت بنیاد مسکن در اجرای طرح بهسازی و احیای بافت با ارزش با روستاهای «هدف گردشگر» است/ در استان گلستان نیز ۴۵ روستا به عنوان بافت باارزش و «هدف گردشگر» معرفی شد

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: از مجموع حدود ۴۰ هزار روستا در کشور برای ۲۱۴ روستا طرح بهسازی بافت با ارزش و روستاهای هدف گردشگری تهیه شده که این طرح در ۱۳۰ روستا به اجرا درآمده است.

حسینی افزود: در استان گلستان نیز ۴۵ روستا به عنوان بافت باارزش و «هدف گردشگر» معرفی شده که ۱۹ روستا دارای بافت باارزش ثبت شده ملی است و اولویت بنیاد مسکن در اجرای طرح بهسازی و احیای بافت با ارزش با این روستاها خواهد بود.

 

 اعتباری برای شروع طرح بهسازی بافت باارزش روستاهای «گچی‌سو بالا» در کلاله، «استون آباد» بندرگز و « جعفرآباد» گرگان اختصاص پیدا کرد

وی تاکید کرد: اعتبارات اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش و روستاهای هدف گردشگری وابسته به اختصاص اعتبارات ملی است و تاکنون اجرای این طرح در دو روستای «زیارت» در گرگان و «فارسیان» در آزادشهر به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: همچنین اجرای طرح در روستاهای «ساسنگ» در مینودشت، «شاهکوه» در گرگان، «بنفش‌تپه» در بندرگز، «پاقلعه» در رامیان و «چینو و زرین‌گل» در علی‌آبادکتول در دست اجرا قرار دارد، ضمن اینکه امسال نیز اعتباری برای شروع طرح بهسازی بافت باارزش برای روستاهای «گچی‌سو بالا» در کلاله، «استون آباد» بندرگز و « جعفرآباد» گرگان اختصاص پیدا کرد.

حسینی یادآور شد: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان یکی از پروژه‌های مصوب در حوزه بنیاد مسکن، تکمیل و آغاز اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش در تعدادی از روستاها بوده که 400 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه‌های مختلف در این روستاها، علاوه بر اقدامات عمرانی، زمینه جذب گردشگر نیز فراهم شده و تجربه در روستاهای «زیارت» و «فارسیان» نشان دهنده همین موضوع است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.