حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » امکان تقسیط مالیات مقطوع صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه

امکان تقسیط مالیات مقطوع صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماهمدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به اینکه پایان خردادماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل است از امکان تقسیط مالیات مقطوع صاحبان مشاغل خبر داد.

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ علی اصغر هزارجریبی بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: مودیانی که امکان پرداخت کامل و یک جا مالیات مقطوع خود را ندارند می‌توانند تا ۵ ماه این مالیات را به صورت مساوی تقسیط کنند.

به گفته وی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها تا پایان روز سی و یکم خرداد ماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی فعالیت‌های شغلی خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی از اول تا پایان تیرماه سال جاری گفت: برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی و بهره مندی از مشوق‌های قانونی و یا هر گونه تسهیلات دیگر برای اشخاص حقیقی و حقوقی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است.

وی مراجعه به آدرس سامانه http://ntr.TAX.gov.ir و ورود به اعتبارسنجی شغل مربوطه و سپس تعیین اینتاکد خود را به عنوان پیش شرط امکان ثبت اظهارنامه مالیاتی عنوان کرد.

هزارجریبی ضمن تشریح شروط بهره مندی از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: تمامی صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها حداکثر مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است، مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم جهت تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۹ می‌شوند.

وی درخصوص نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن برای مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ گفت: صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی تا ۳ میلیون تومان بدون افزایش عملکرد نسبت به سال ۹۸ مالیات مقطوع ۹۹ خود را پرداخت می‌کنند، در خصوص صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی سال ۹۸ آنها از ۳ تا ۶ میلیون تومان بوده است برای سال ۹۹ افزایش ۴ درصدی اعمال می‌شود، صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی آنها از ۶ تا ۱۲ میلیون تومان بوده است با نرخ ۸ درصد افزایش مالیات ۹۹ خود را پرداخت می‌کنند و صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی ۹۸ آنها از ۱۲ میلیون تومان بیشتر بوده شامل ۱۲ درصد افزایش مالیات می‌شوند.

وی با بیان اینکه توافق تبصره ماده ۱۰۰ به نفع مودیان حوزه مشاغل است، اظهار داشت: سال گذشته شاهد استقبال و مشارکت بسیار خوب مودیان در این توافق بودیم و تعداد زیادی از مودیان از این توافق استفاده کردند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.