حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » نخستین محموله میگوی صادراتی به چین رسید

با گواهی رعایت پروتکل کووید19 ؛

نخستین محموله میگوی صادراتی به چین رسید

مدیر کل دامپزشکی گلستان از ترخیص نخستین محموله میگوی ارسالی از این استان به کشور چین با اخذ گواهی رعایت پروتکل کووید 19 از گمرک بندر Ningbo خبر داد.

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ دکتر غلامرضا محرابی اظهار داشت: هفته گذشته این محموله ترخیص و شرکت شیل آبزی گلستان موفق به اجرای کامل پروتکل و صادرات مستقیم محموله خود با اخذ گواهی مربوطه از اداره کل دامپزشکی گلستان شده است.

به گفته وی، به دنبال اعلام مرجع قرنطینه ای کشور چین مبنی بر ضرورت دارا بودن گواهی رعایت پروتکل های پیشگیری از کووید 19 در محموله های آبزیان صادراتی ایران به آن کشور، اتحادیه اقدام به پیگیری عقد قرارداد با شرکت هایی که امکان اجرای این پروتکل را داشته باشند کرد که نهایتاً با شرکت فاتک به توافق رسیده و پس از برگزاری جلسه مشترک با دفتر نظارت بر بهداشت مواد غذایی سازمان دامپزشکی و تأیید پروتکل، اقدام به برگزاری وبینار آموزشی در۱۳ مهر سال 99 کرد.

محرابی اضافه کرد: در همین راستا تعدادی از واحدهای فراوری و صادرکنندگان نسبت به استقرار سیستم پیشگیری از آلودگی کووید اقدام کردند و شرکت شیل آبزی گلستان یکی از واحدهای فعال در حوزه میگو موفق به اجرای کامل پروتکل و صادرات مستقیم محموله خود با اخذ گواهی مربوطه از اداره کل دامپزشکی گلستان شد .

گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده است ، میگوی تکثیری در مجتمع گمیشان از نوع وانامی است که این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می‌رسد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.