حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » دفاع از اسلام و انقلاب جز از مسیر شهدا امکان‌پذیر نیست

دفاع از اسلام و انقلاب جز از مسیر شهدا امکان‌پذیر نیستامسال هفته دفاع مقدس در اربعین دفاع مقدس، در آستانه و مصادف با اربعین حسینی است و اعتقاد داریم که این هم‌زمانی موضوعیت و پیام خاص خود را دارد.

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ صبح روز سی و یک شهریور حمله زمینی عراق به مرزهای ایران شروع و در ساعت ۱۳:۳۰ نیز دستور پرواز ۱۹۲ فروند هواپیما برای حمله به فرودگاه‌ها و تأسیسات زیربنایی ایران صادر شد.

چند ساعت بعد از این حملات، نیروی هوایی ارتش ایران به فرماندهی شهید فکوری از دو پایگاه تبریز و به استان‌های جنوب و میانی عراق حمله و پایگاه‌های الرشید و شعیبیه را بمباران کردند  و به همین منوال که همه مستحضرند جنگ بین ایران و عراق آغاز شد، امام راحل (ره) هم وقتی متوجه آغاز جنگ از سوی عراق شدند در کمال آرامش فرمودند " دیوانه ای سنگی انداخته ؛ جوانان بروند جلویش را بگیرند" و این گونه بود که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه متجلی شد.

همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کنار تمامی ویژه برنامه هایی که برای هفته دفاع مقدس در قالب نمایشگاه‌ها، همایشها و جشنواره‌های مختلف برگزار شد، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان اقتدار چهل، از جذاب ترین و پربیننده ترین ها بود.

استقبال شهروندان از نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محوطه تالار فخرالدین اسعد گرگانی بسیار چشمگیر بود و براساس نظرسنجی‌های انجام شده بازدید کنندگان از نحوه برگزاری این نمایشگاه رضایت داشتند.

اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان نیز همگام با دیگر ادارت استان با برپایی غرفه ای با محور اصلی فضای مجازی حضور فعال داشت و از ۳۱ شهریور ماه با اتخاذ تمام تدابیر ایمنی به معرفی شهدای استان اقدام کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: حضور حماسه‌آفرین مردم در هشت سال دفاع از انقلاب اسلامی باعث شد دفاع مقدس به الگویی برای تمامی آزادی خواهان جهان تبدیل‌شده و دشمنان انقلاب را از آنچه در طلب آن بودند ناکام گذاشت.

اسرافیل وزیری با بیان این که یکی از رویکردهای مهم ویژه‌ برنامه‌های هفته دفاع مقدس تبیین حضور گسترده مردم در دفاع مقدس است، اظهار داشت: امسال با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اجرا می‌شود.

وی مهم‌ترین برنامه‌های این هفته را برگزاری مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گل‌باران مزار مطهر شهدا با مشارکت نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی استان در تمامی گلزارهای شهدای استان معرفی کرد و افزود: برگزاری کنگره همایش سراسری لاله های سفید(بزرگداشت شهدای منا) هماهنگی با شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه برای سخنرانی پیام‌آوران ایثار در نماز جمعه، هماهنگی با صداوسیما و رسانه‌های مکتوب جهت پوشش برنامه‌های هفته دفاع مقدس، مراسم اردوی ورزشی نظیر دارت، تنیس روی میز، کوهنوردی، راه پیمایی، تیراندازی، شطرنج اجرای پایش سلامت والدین شهدا و جانبازان در طول هفته، نصب تصاویر شهدای شاخص استان در میدان‌ها و خیابان‌ها، برپایی نمایشگاه‌های هنری در مدارس و تجلیل از کارکنان ایثارگر و رزمنده هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه های بنیاد در این هفته است.

وی با تأکید بر اینکه دفاع از اسلام و انقلاب جز از مسیر شهدا امکان‌پذیر نیست، گفت: رسانه‌ها باید تمام تلاش خود را برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جامعه و جوانان به‌کارگیرند.

معاون فرهنگی و آموزشی  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نیز در حاشیه این نمایشگاه تعداد شهدای استان گلستان را 3هزار و 851 شهید اعلام کرد و گفت: استان گلستان مزین به 13 هزار و 831 جانباز، یک هزار و 178 آزاده، 220 شهید مفقودالاثر است که از این تعداد 36 شهید زن، 49 شهید منا، 131 شهید روحانی و دانشجو، 520 شهید اهل سنت، یک شهید کلیمی، 58 سردار شهید و 18شهید مدافع حرم هستند.

محمد علی طالع زاری همچنین از آیین رونمایی از مستند ۵ زن ایثارگر در استان گلستان در غرفه زنان به همت کارگروه بانوان ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد.

به گفته وی ۳۶ زن شهید و ۵۰۰ زن ایثارگر از خطه سرسبز گلستان تقدیم راه آزادگی ایران اسلامی شده است.

وی با بیان این که با گذشت۴ دهه از آغاز جنگ تحمیلی هنوز خاطرات و حرف های ناگفته بسیاری از دلاورمردی های دفاع مقدس باقی مانده است، اظهار داشت: برگزاری 1000 یادواره شهدا در سال، 700 تابلوی ایثار و شهادت و 42 حسینیه شاهد و مرکز فرهنگی از جمله برنامه هایی است که حوزه فرهنگی و آموزشی درراستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت انجام داده است.

معاون فرهنگی و آموزشی  بنیاد از 175 نخبه و 869 دانش آموز شاهد و ایثارگر در استان خبر داد و افزود: در گلستان 57 خانواده با دو شهید و 2 خانواده با سه شهید داریم.

وی گفت: دفاع مقدس تجلی فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی، فداکاری، شجاعت و مردانگی ملت غیور ایران اسلامی بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.