حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » » » کارگروه استانی کودک و نوجوان ستاد محرم 1442 آغاز به کار کرد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی گرگان:

کارگروه استانی کودک و نوجوان ستاد محرم 1442 آغاز به کار کرد

کارگروه استانی کودک و نوجوان ستاد محرم 1442 آغاز به کار کردرئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به رویکرد اجتماعی محرم امسال و شیوع کرونا هدف از اجرای طرح ها و پیشنهادات کارگروه استانی کودک و نوجوان ستاد محرم 1442 برگزاری عزاداری سیدالشهدا با رعایت تمام نکات بهداشتی به بهترین شکل دانست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ فائزه عبداللهی با اشاره به اینکه اولین جلسه کارگروه استانی کودک و نوجوان محرم 1442 در کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان با حضور ادارات و تشکل های مردمی تشکیل شد، گفت: ارائه برنامه ها و طرح های سوگواری اباعبداله الحسین(ع) با تاکید بر پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده است.

این کارشناس فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: برگزاری مسابقات مجازی با موضوعات نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع محرم، عکس شخصی کودکان و نوجوانان از حضورشان در مراسم عزاداری سالهای گذشته، فیلم و خوشنویسی با موضوع محرم (با جمله های قصار و خلاقانه) از جمله برنامه های این ستاد می باشد.

عبداللهی ادامه داد: اطلاع رسانی به کودکان و نوجوانان از طریق کانال دانش آموزی تحت نظر آموزش و پرورش، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانال گروه های مردمی (NGO ها) فعال در حوزه کودک و کانالهای مربوط به ادارات مرتبط با حوزه کودک در صورت امکان مانند بهزیستی، کمیته امداد و... انجام شود.

کارشناس فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه عکس در حسینیه ها با محوریت محرم، طراحی بازی های مجازی مانند مار و پله و غیره با موضوعات محرم که اعمال بد و نیک به فراخور خود باعث پیشرفت یا عقب گرد در بازی گردد و اجرای طرح «پویش مهر حسینی» با نگاه تهیه بسته های ویژه برای کودکان و نوجوانان اعم از اقلام بهداشتی و لوازم التحریر و آذوقه و... نیز بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده برای این ستاد می باشد.

عبداللهی افزود: برنامه پرده خوانی با موضوعات محرم و روایت گری آن (مشابه نقاله خوانی) و ارسال آن در فضای مجازی، برگزاری مسابقه و طرح «پرواز لالایی»، لالایی مادرها و مادربزرگها برای کودکان از وقایع محرم و ساخت کلیپ هایی توسط کودکان و نوجوانان از آیین های سوگواری محرم ویژه گرگان و ارسال برای شرکت در مسابقه نیز از دیگر برنامه‌های این ستاد خواهد بود.

رئيس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما اهدا بسته های بهداشتی برای هیئت های مذهبی، توزیع بسته های نذری با رعایت پروتکل های بهداشتی و ارسال فیلم نوحه خوانی کودکان و نوجوانان برای شرکت در مسابقه (مسابقه مجازی نوگلان حسینی) و همچنین رالی خانوادگی با موضوع سوگواری حسینی (شیرخوارگان حسینی) که می تواند با مشارکت هیئت اتومبیلرانی و خیرین حوزه کودک برگزار شود و درآمد حاصل از آن صرف کمک به کودکان سرطانی شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.