حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی


» » » » گرد و غبار گلستان دو منشاء داخلی و خارجی دارد

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان :

گرد و غبار گلستان دو منشاء داخلی و خارجی دارد

گرد و غبار گلستان دو منشاء داخلی و خارجی داردمحمدرضا کنعانی منشاء گرد و غبار امروز استان را داخلی و خارجی عنوان کرد.

...

به گزارش کاوش نیوز،  مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به اینکه گرد و غبار در گلستان دو منشاء داخلی و خارجی دارد افزود: منشاء گرد و غبار امروز طبق گزارش هواشناسی خارجی (صحرای ترکمنستان) است که دبیرخانه ستاد ملی مبارزه با گرد و غبار و سازمان محیط زیست در حال تدوین یک برنامه اقدام مشترک با کشور‌های شمال شرق و همسایه هستند.
وی همچنین افزود: ۲۰۰ هزار هکتار از پهنه گلستان نیز منشاء داخلی گرد و غبار و فرسایش بادی محسوب می‌شوند و سازمان جهاد کشاورزی در اراضی کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در اراضی مرتعی و حفاظت محیط زیست در پهنه‌های تالابی باید اقداماتی را برای حل این معضل انجام دهند.
کنعانی ادامه داد: در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست احیای تالاب گمیشان را که در کانون گرد و غبار است در دستور کار قرار داده ایم و تلاش می‌کنیم ایستگاه پمپاژ تالاب گمیشان را به عنوان اقدام اضطراری بتوانیم در دهه فجر افتتاح کنیم.
هجوم ریزگرد‌ها و گرد و غبار از سوی ترکمنستان در آسمان گلستان در نخستین ساعات بامداد شنبه چهارم شهریور مردم گلستان را غافلگیر کرد.

میزان گرد و غبار سبب آلودگی شدید هوا و کاهش دید افقی در برخی شهر‌های استان از جمله گرگان شد و بسیاری از مردم برای تردد در معابر عمومی از ماسک استفاده کردند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.