حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » رسیدگی به چهارمین پرونده کلان اقتصادی در گلستان

شنبه 20 اسفند نخستین جلسه رسیدگی به پرونده پولشویی هزار و 650 میلیارد تومانی 

...

به گزارش کاوش نیوز، رئیس کل دادگستری استان با اعلام این خبر گفت: این پرونده 96 متهم دارد که 3 متهم اصلی و سرکرده آنان، همچنان در زندان هستند و بقیه متهمان با قرار تامین تا زمان دادگاه، فعلا آزادند.
حیدر آسیابی افزود: 20 اسفند زمان نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده تعیین شده و  اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی  دو اتهام اصلی متهمان است.
آسیابی افزود: متهمان در این پرونده ، هزار و 650 میلیارد تومان از منابع یکی از موسسات مالی و اعتباری برداشت کردند .
وی ادامه داد: درقالب رسیدگی به این پرونده،  6 هزار میلیارد تومان ، اموال و املاک حاصل از این جرم، شناسایی و توقیف شد که از این میزان تاکنون 4 هزار میلیارد تومان به موسسه بازگردانده شد و در حال تعیین تکلیف  2 هزار میلیارد تومان باقی مانده  هستیم.
حیدر آسیابی افزود: پرونده پولشویی پس از پرونده های لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر،  گندم های مفقودی و پرونده پیش فروش خودرو،  چهارمین پرونده‌ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مستقر در استان گلستان،  رسیدگی خواهد شد.
وی گفت: در خلال رسیدگی به این پرونده ی 30 هزار صفحه ای ،   285 نفر به  دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شد و چند هیئت کارشناسی هم ، بررسی برای کشف وسعت تخلفات مالی صورت گرفته از سوی اعضای این باند را ،  انجام دادند که مجموع این اقدامات همراه با پیچیدگی پرونده  ، علت زمان بر شدن تحقیقات برای تکمیل این پرونده 165جلدی بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.