حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » ممنوعیت صدور هر گونه مجوز ساخت و سازدرعرصه های جنگلی ممنوع است/ تخصیص 1200میلیارد تومان به شهرستان مینودشت ره آورد رئیس جمهوری

ممنوعیت صدور هر گونه مجوز ساخت و سازدرعرصه های جنگلی ممنوع است/ تخصیص 1200میلیارد تومان به شهرستان مینودشت ره آورد رئیس جمهوری

سید محمدرضا سیدالنگی در جلسه شورای اداری شهرستان مینودشت اظهارکرد:از ابتدای سال 1401صدور هر گونه مجوزساخت وساز در عرصه های جنگلی ممنوع است اگر ساخت و سازی اتفاق افتاد غیر مجاز است همه رسالت داریم تا این موضوع را پیگیری و در دستور کارقرار بدهیم.

...

 

به گزارش کاوش نیوز،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم، نظارت برکیفیت ساخت و سازها و عدم ساخت ساز غیر مجاز است خاطرنشان کرد:بنابراین همه ما به نوعی در این زمینه نقش آفرین هستیم. برای ساخت ساز در درون شهرها، شهرداریها و در روستاها دهیاریها و بنیاد مسکن باید پای کار باشند و خارج ازشهرها و روستا ها دستگاه های متولی مثل جهاد کشاورزی، سازمان همیاری همکاری کنند. به دلیل اینکه شهرستان مینودشت متصل به جنگل هاست باید در پیگیری ساخت سازهای جنگلی دقت بیشتری شود .

گلستان جزء ده استانی است که بالاترین خطرها در آن اتفاق می افتد

وی گفت: استان گلستان جزء ده استانی است که بالاترین خطرها در آن اتفاق می افتد. لغزش،رانش، ریزش مواردی هستند که در ساخت سازها و اراضی شیبداراتفاق می افتد و روستاهای ما در این اراضی هستند.

سیدالنگی افزود: مهندسین و نظام مهندسی مدافع کیفیت باشند. در حوزه شهرستان نوع کیفیت و خدماتی که داده می شود باید در راستای تعالی ساخت و مقاوم سازی باشد.

تخصیص 1200میلیارد تومان به شهرستان مینودشت ره آورد رئیس جمهوری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خبرداد:ره آورد سفر رئیس جمهور برای استان گلستان 12هزار  میلیارد تومان بوده که 1200 میلیارد تومان به شهرستان مینودشت تخصیص داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان بیان کرد: یکی از شاخص های ارزیابی شهرستان و فرمانداران مربوط به بحث نهضت ملی مسکن است. وی در ادامه گفت: ما در شهرستان مینودشت کمبود اراضی ملی داریم براساس آمار داده شده توسط شهرسازی در رابطه با ثبت نام مسکن ملی 6 هزار ثبت نامی داشتیم که سه هزار نفر حائز شرایط بودند.

سیدالنگی تاکید کرد سهمیه شهرستان باید به جد پیگیری شود اگراین اتفاق نیفتد اجاره بها اضافه خواهد شد و به نوعی مهاجرت به حاشیه شهرها افزایش می‌یابد که این امر باعث ایجاد آسیب های اجتماعی و معضلات دیگر خواهد شد. بهتر است از اراضی ملی و دولتی برای این کار و تامین زمین همکاری کنند  شهرداران هم می توانند  در این زمینه کمک کنند.

 

 در ساعت اداری 30 درصد و در خارج ساعت اداری 60 درصد کاهش مصرف داشته باشیم

وی گفت: در آخرین مصوبه هیات دولت در حوزه اداری تاکید شده که همه مکلف هستند در ساعت اداری 30 درصد و در خارج ساعت اداری 60 درصد کاهش مصرف داشته باشیم و این موضوع توسط مدیران رصد شده و به استاندار گزارش می شود. در کشور حدود 19 هزار مگاوات  کمبود برق داریم در استان هزار و  600لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم ما با مدیرت مطلوب می توانیم جبران کنیم. سعی می شود در بخش خانگی کمترین خاموشی را داشته باشیم اما در بخش صنعت و کشاورزی فشار زیادی وارد می شود.

سیدالنگی:یکی از شاخصه های استانداران و فرمانداران دولت سیزدهم کاهش خسارت چه جانی و مالی در تصادف هاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: یکی از موضوعاتی که در شهرها و محورها مد نظر است و در بحث ترافیک و روانسازی درحوزه راه و شهرسازی مهم شمرده می شود، تصادفات است. همه باید براین امر دقت نظر داشته باشیم و مباحث ایمنی ،علایم ایمنی فنی وهشداری را بادقت رعایت کنیم .

وی تصریح کرد: در شهرستانها باید شورای ترافیک به موقع برگزار شود و این امر با درایت و رصد بیشتر باعث کاهش تصادفات خواهد شد.

 

 خبرنگار رقیه بشارت نیا

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.