حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.



گمنامان بی ادعا

کاوش نیوز-مجتبی لشکربلوکی کارشناس سیاسی، نیمه ماه شعبان ، سالروز میلاد قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (ع) به نام سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است.

این نام را حضرت امام خمینی (ره) برای نخستین بار در سال ۱۳۶۲ هنگامی که عوامل حزب توده توسط نیروهای امنیتی دستگیر می شوند ، به نیروهای اطلاعاتی کشور نسبت دادند.

در آن زمان هنوز وزارت اطلاعات شکل نگرفته بود و واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار رکن 2 ارتش و دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری مجموعه‌های اطلاعاتی کشور را تشکیل می دادند.

اما دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ایران اسلامی با گذشت زمان و رشد نهال انقلاب، دستخوش تغییراتی گردید که همگی آنان با هدف حفظ و حراست از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به فعالیت می پردازند.

 شورای هماهنگی اطلاعات کشور :

جهت هماهنگی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور شورایی با وظایف زیر تشکیل گردید :

_ تبادل نظر پیرامون چگونگی پیگیری و واگذاری ماموریت‌های اطلاعاتی در محدوده وظایف قانونی هر یک از واحدها

_هماهنگ کردن موارد مشترک با شورای امنیت کشور

_ بررسی لوایح پیشنهادی نیروهای مسلح پیرامون مباحث اطلاعات قبل از پیشنهاد به مراجع قانونگذار

_ تشکیل ستاد اطلاعاتی در موارد ضروری و بحرانی

 این شورا به ریاست وزیر اطلاعات می باشند.

 وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (واجا) مسئولیت گردآوری و پردازش اطلاعات امنیتی و برون‌مرزی ، حفاظت اطلاعات ، فعالیت‌های ضدجاسوسی و مبارزه با تروریسم را برعهده دارد.

حراست های دستگاه های اجرایی زیر نظر سازمان حراست کل کشور، ذیل وزیر اطلاعات می باشند که در چهار قالب ؛ حفاظت پرسنل ، حفاظت فیزیکی ، حفاظت اسناد و حفاظت فناوری، مسئول حراست از دستگاه جهت عدم خروج از قانون  و عدم ایجاد تخلف در آن محیط می باشند .

سازمان اطلاعات سپاه 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای یک «معاونت اطلاعات» بود که از سال ۱۳۸۸ به یک سازمان تبدیل شد.

سازمان اطلاعات سپاه  از تجمیع معاونت اطلاعات سپاه و چند یگان اطلاعاتی دیگر شکل گرفت.

با تصمیم فرمانده کل سپاه ، معاونت اطلاعات راهبردی سپاه با سازمان اطلاعات سپاه تجمیع شد و در سال ۱۳۹۸ اطلاعات سپاه معرفی گردید.

فیلم ها و سریال های؛«روباه» _  «ماجرای نیمروز» _  «شبی که ماه کامل شد» _  «سیانور» _ «امکان مینا» _ «روز صفر» _ «پازل» _  «سارق روح» _ «تعبیر وارونه یک رؤیا» _  «خانه امن» و «گاندوی ۱ و ۲ »

گوشه ای از تلاشها و ایثارگری های این جان بر کفان امام و امت را به تصویر کشیده است .

 سامانه های ۱۱۳ وزارت اطلاعات و ۱۱۴ اطلاعات سپاه نیز شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در حوزه های ؛ امنیتی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی می باشند .

کلام آخر :

یک سرباز گمنام امام زمان (عج) در هر یک از دستگاه ها و نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی ایران مشغول به خدمت باشد یک هدف دارد و آن « ‌‌سربازی امام عصر (عج) و نایب بر حقش و تامین امنیت جامعه اسلامی » می باشد ، حتی با ایثار جان و زندگی شخصی اش که انصافاً به نحو اَحسن انجام وظیفه می نمایند و به یکی از قدرتمندترین سیستم های اطلاعاتی_امنیتی دنیا تبدیل شده اند ؛ گواه این امر امنیت داخل ایران در منطقه پر تنش و آشوب جنوب غربی آسیا می باشد .


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.