حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.



جریان تحریف روحانی

نقدی بر نشست خبری حسن روحانی / جعل واقعیات و پاسخ‌های انحرافی برنامه جریان تحریف

 

کاوش نیوز-محمد دیلم کتولی، رهبر معظم انقلاب چند ماه پیش هشدار دادند که به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست ؛ تحریف حقایق ، واژگون نشان دادن واقعیّات ؛ چه واقعیّات کشور ما ، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما.

جریان تحریف با تنیدن در سیستم ادراکی جامعه، پروژه خود را تبدیل به پروسه «خود‌پیشران» می‌کند.خطری که به مرز هشدار رسیده و باید برای آن یک برنامه شناختی داشت زیرا«اگر جریان تحریف شکست بخورد،جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد».

«ارائه پاسخ‌های انحرافی به مسائل براساس واقعیت‌های جعل شده» یکی از ابزارهای جریان تحریف که توسط سیستم ارزیابی و تحلیل رهبران فکری، بازتولید شده وبوسیله مارپیچ سکوت در افکارعمومی رسوب می‌کنند.

بانگاهی به«نشست خبری دکتر حسن روحانی »که نه برای«اقناع عمومی و گزارش عملکرد»بلکه برای«تحریف واقعیات و انحراف از مسیر»طراحی شده ، می فهمیم که ایشان با«تحریف واقعیات موجودجامعه»قصد فرافکنی وگریز از مسئولیت دارند.

 طرح مسئله تقابل مجلس و دولت با قصدتحریف موضوع«پاسخگویی در برابر خانه ملت و نمایندگان انقلابی مجلس منتخب مردم »

طرح مسئله«تغییر نام تحریم به جنگ تمام عیار »برای تحریف واقعیت عدم توانایی در رفع تحریم ها و معطل گذاشتن هفت ساله کشور پشت دیوارهای مذاکره و برجام تقریباً هیچ .

 مسئله آفرینی« همسویی مخالفان نظام با مخالفین دولت» موضوعی که از زمان دولت آقای هاشمی رفسنجانی باب شد و بارها ایشان مخالفان و منتقدان دولت را مخالف نظام ، رهبری و ارکان نظام و مستحق مجازات و حذف دانستند .

  قصد تغییر مسیر نقد از دولت به سوی سایر قوا ، با طرح مسئله « آیا کسی جرأت اهانت به غیر دولت را دارد؟ »

- مهمترین« تحریف واقعیات» درمسئله « دشمنی آمریکا و اذنابش با جمهوری اسلامی»صورت گرفته و با رد «پیش شرط برای گفتگو و رابطه با آمریکا»عنوان نمودند که « آیا باید جنگ جهانی راه بیندازیم و با ادعای پیش شرط و ...درهای کشور را ببندیم » ایشان با اصلاح صحبت های بایدن گفت:«بایدن پیش شرط نگذاشته ترامپ نمی دانست وآقای بایدن! می داند.» که این عملا تحریف واقعیت دشمنی آمریکا(اعم از دمکرات و جمهوری خواه)باجمهوری اسلامی ایران است .

-جناب آقای دکتر روحانی و تیم همکار ایشان در دولت یازدهم ، با عملکرد تقریبا هیچش و تعطیلی کشور پشت دروازه های مذاکره و موج گرانی کمرشکن و تورم مهار نشدنی قصد دارد ، با تحریف واقعیت های موجود جامعه و کشاندن سمت و سوی اذهان عمومی وحتی نخبگان ، نتیجه‌گیری نماید:

-تنها راه خروج از بن بست کنونی ، مذاکره با آمریکا و برداشتن تحریم ها با فشار بر اذهان عمومی وخوراندن«جام زهر به رهبری»که با تبلیغات جا می‌افتد .

تکرار این اظهارات و تبلیغات فراوان حول آن ، هراسی را در نپذیرفتن دیدگاه تحریف‌شده ایجاد می‌کند که حتی رهبران فکری را نیز به وادی محاسبه فایده و ضرر،اظهارنظر یا تبلیغ در برابر تلقی عمومی می‌کشاند.نقطه توجیه یا تسلیم همینجاست و حتی پس از آن برای بازتولید تحریف« ادبیات‌سازی » شده و پیام تحریف در « گفتمان اجتماعی » جا باز می‌کند.

چون مقاومت افکارعمومی در برابر دیدگاه تحریف کاهش پیدا کرده و متقاعد سازی نخستین گام‌های اجتماعی خود را برمی‌دارد.«اقناع»ابتدایی‌ ترین دستاورد این پروسه «خودپیشران »است که درنهایت تغییر باورهای درونی و سپس رفتار سازی جدید ، الگوی کنش‌های جامعه را متحول می‌کند.

 برنامه «شکست جریان تحریف»:

 پیام «ضدتحریف»باید با مخاطب ارتباط برقرار کند تا موفقیت چشمگیری به دست آورد.« پروسه تحریف»ازجایی دچار شکنندگی می‌شود وامید تغییرات محسوس در دیدگاه عمومی وجود می آید که «ارتباط با مخاطب» ایجاد شود.

این ارتباط با مخاطب را مقام معظم رهبری با بیان دغدغه‌های اصلی و واقعی مردم و استفاده از ابزارهای در اختیار، برای رفع این دغدغه ها کلید می زنند .

- ورود نیروهای مسلح و نهادهای منتسب به رهبری به جریان حل مشکلات مردم (حوادث طبیعی مانندسیل ، زلزله و کمک به دولت برای کنترل بیماری کرونا ، اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات مملکت و... )

اقناع افکار عمومی» بابیاناتی که سراسر خیرخواهی و دلسوزانه است .

تسهیل در برنامه‌های جاری کشور»با ارائه دستورالعمل های راهبردی(پیام چند ماده ای پذیرش برجام،تشکیل قرارگاه های اقتصاد مقاومتی ، ستاد کرونا و... )

ارائه طریق از لحاظ ساختاری ، شکلی و تقنینی»(تبیین جریان فکری برای انتخاب نمایندگان انقلابی ، راهبرد دولت جوان انقلابی ، فراخوان کمک به دولت با راهبرد کمک مومنانه ، تقابل با جریان تحریم و تحقیر کشور از طریق گفتار و عمل انقلابی و نه دیپلماتیک و به خط کردن صدا و سیما برای مقابله با کرونا و.... )


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.