حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » دفاع متعصبانه در مقابل نقد منصفانه

دفاع متعصبانه در مقابل نقد منصفانه

کاوش نیوز-محمددیلم کتولی: دکتر حامد صمدلوئی در نقد یادداشت دکتر بیارجمندی با عنوان(آیت الله نورمفیدی و ۴۰سال راهبرد رقابت سالم !؟)مطلبی را نوشته و منتشر نمودند که به زعم اینجانب از مدار نقد و بررسی کارشناسی خارج و دفاع متعصبانه از شخصیت مورد مناقشه را به خود گرفته است .

ارادت بنده به حضرات آیات و حجج اسلام علمای بزرگ استان و کشور به جهت هم نفسی مرحوم ابوی(ملا اکبر دیلمی) و زیست خودم در کنار و همراه با آنان ، نیاز به شاهد و سوگند ندارد .اما بر اساس شریفه« وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِوَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِوَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُون(آل عمران آیه ۱۰۴)

« و باید برخی از شما مسلمانان، خلق را به خیر و صلاح دعوت کنند و امر به نیکوکاری و نهی از بدکاری کنند، واینها (که واسطه هدایت خلق هستند) رستگار خواهند بود. » لازم است مطلبی را از سر شفقت و خیرخواهی بیان نمایم .

استان گلستان را باید نماد و نشانه یک منطقه جغرافیایی بسیار فعال سیاسی و پُر تنش در همه صحنه ها و دوره های تاریخی دانست و راهبرد امامین انقلاب اسلامی از ابتدا در مواجهه با این محیط ها؛ حفظ آرامش ، ثبات و عدم تغییر در همه شئونات بویژه مناصب منتسب به رهبری است. کما اینکه دراستان اصفهان نیز با وجود آنهمه ماجرا، تا نگارش نامه مشهور نماینده ولی فقیه در آن استان و طرح مباحثی که بی شباهت به مکاتبات قائم مقام معزول رهبری نبود و احتمال بروز تنش های سیاسی و اجتماعی،حضرت آقا دست به تغییر نزد.

 بنابراین عدم تغییر نماینده رهبری در استان ارتباطی به وجهه و محبوبیت و... ندارد؛ این ویژگی علی وار رهبر معظم انقلاب است که باعث شده خانواده بصیرِ ایثارگران ، رزمندگان و همه حامیان نظام و فداییان رهبری ، بطور تکلیفی و نجیبانه بر برخی خبط وخطاهای احتمالی موجود باچشم پوشی و اغماض بنگرند .

 امًا تداوم این دفاع هیچ تضمینی ندارد و باید به عملکرد افراد رجوع کرد ؛ قطعا برخوردهای فراقانونی ، تشکیک در عملکرد سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی افراد و جریان های سیاسی و ماندگاری و پافشاری بر اصول و آرمان های امام راحل ، رهبری معظم و...بر میزان محبوبیت آنان تاثیر گذار خواهد بود .

طبیعتاً یکی از همین ملاک های محبوبیت ، همراهیِ همراهان امامین انقلاب اسلامی ، شکنجه دیده های بازداشت گاه های نظام ستمشاهی ، قاطبه خانواده ایثارگران ( و نه بٓعضُهم مِن بٓعض) و جریان های فکری _ سیاسی مدافع نظام و...با نماینده رهبری در استان است نه بالعکس !

 مردم بصیر و انقلابی استان گلستان شاهد بودند که در جریان فتنه ۸۸ مأمن فتنه گران و میزبان نامزدهای عامل فتنه انتخابات یاد شده( کروبی و موسوی) بیت آیت الله بوده که متأسفانه نماینده دیگر مجلس خبرگان رهبری نیز از این خطا مبرًی نیست و عمدتا(نه در مراسم راهپیمایی روز نهم دیماه و در سالگرد های آن)حضور نیافتند تا از آن حمایت تبرًی بجویند .

شاید بیراه نباشد اگر گفته شود انزوای افراد و جریانات انقلابی و مدافع امام و رهبری و رشد ، نمو و توسعه اندیشه و میدان عملکرد افراد و جریانات زاویه دار ، محصول همین نگاه و کارکرد باشد و برخلاف نظر آقای صمدلویی ، هیچگاه فرصت و باب خدمت به مردم در استان گلستان نه برای هر کسی که به قانون اساسی اعتقاد و التزام دارد بلکه برای وفاداران و جان نثاران انقلاب نیز باز نبوده و نظر و رای آیت الله بر آن سایه افکنده بود ( نمونه های بسیار آن در عزل و نصب های مسئولان صدرتا ذیل استان در حافظه تاریخی و اسناد مضبوط است) و حق مشروع انتخاب و یا انتصاب شدن از خیلی ها که شایستگی داشتند سلب و به عده خاصی بخشیده شده است.(که این نیز بشرح ایضأ )

و اینکه گفته شود:(همه اینها با هدف خدمت به مردم صورت گرفته است.!) رجز تحمیق مخاطب چیز دیگری نیست ، با انگیزه کدام خدمت استان گلستان در بحبوحه مشکلات سیل ۹۸چند ماه بدون استاندار مانده و هزاران ساعت رایزنی صورت گرفت ، چندین گزینه استانی لایق رد شدند ، تا نظر جریان خاص و شخصیت خاصی تأمین شود؟!

جناب آقای صمدلویی یکی از مصادیق نگاه فراجناحی فرضی آیت الله را مسئول دفتر ایشان قید کردند که نقض غرض فاحِش است و ایکاش به مصادیق ورود پیدا نمی کردند تا ساحت این مباحثه به گناه کبیره غیبت و... کشیده نشود.

این مشخصه بارز انقلاب اسلامی که گاهی کسی با یک گرایش بدلیل وفاداری به آرمانهای انقلاب اسلامی اینگونه عمل می کند و ای بسا افرادی با گرایش اصلاح طلبی با قلم ، قدم ، آبرو و... در مسیر ترویج اندیشه و عملکرد رهبری و در نهادهای منتسب به ایشان مشغول بکار باشند (اخلاقا اجازه انتشار اسامی و مشخصات مصادیق را ندارم ) .

اخلاق حسنه تعریف وجایگاه ویژه‌ای در ادبیات سیاسی اجتماعی ما دارد ، نماد آن پیامبر اعظم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) حضرات معصومین(ع) امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری است که تجلی آن را در کردار سیاسی رهبر انقلاب مشاهده کردیم.نمونه آن واکنش معظم له به پاره کردن عکسشان در غائله کوی دانشگاه و فتنه ۸۸ که فرمودند:«به کسانی که عکس بنده را پاره کردند متعرض نشوید!(نقل به مضمون)

نکته پایانی این که«بی انصافی است که مخالفین نظام ،جنبشی ها، امتی ها و... در استان گلستان بواسطه چتر حمایتی آیت الله... در امن و آسایش و مسند نشین باشند و دوستان و وفاداران و زجر کشیده های پای اسلام و انقلاب اسلامی و در حمایت از رهبری گوشه نشین و مهجور باشند. »

بنده قصد شخصی کردن مسئله را نداشته و ندارم ولی ایکاش آقای صمدلویی قبل از نگارش این دفاعیه به رزومه ، سوابق و خانواده آقای بیارجمندی نگاهی می افکند تا یک جوان نخبه استانی که در معتبرترین دانشگاه های علوم سیاسی دنیا درس خوانده و معیار تعهًدش هم انتساب به خانواده ایثار و شهادت هست را متعصبانه ، متوهًم و ...  خطاب نکنند.

 « اللهم اجعٓل عٓواقب اُمورنا خٓیراٰ .... »


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.