حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.



آزمون دیگر حزب‌الله

۱ - امام خمینی(ره) در اواخر ریاست جمهوری بنی‌صدر، دائماً از وی حمایت می‌کرد؛ حتی نزدیک‌ترین یاران امام(ره) متعجب و نگران بودند؛ زمانی امام به موضوع ورود کرد که بنی‌صدر علناً در مقابل انقلاب قرار گرفت.

بنی‌صدر منتخب قانونی مردم بود؛ مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی یک شعار نیست؛ حضرت امام خامنه‌ای فرمود من عمیقاً به مردم‌سالاری معتقدم. حمایت معظم‌له از تصمیم سران قوا، احترام به قانون و رای مردم است. مردم هم باید به لوازم قانونی انتخابشان پایبند باشند.

۲ - انقلاب ما با تکیه بر بصیرت و مشارکت مردم پیروز شد، دفاع مقدس با حضور مردم معنا پیدا کرد، تهاجم فرهنگی را هیچ‌یک از دولت‌ها جدی نگرفتند و این فعالان مردمی بودند و هستند که در مقابل این تهاجم ایستادند و ایستاده‌اند.

امروز نیز مردم صف خود را از آشوب‌گران جدا کردند و علی‌رغم ناراضی بودن از عملکرد دولت‌مردان و اغلب نمایندگان مجلس، از نظام و رهبری حمایت کردند.

به همین جهت است که فردا هم همین مردم باید تغییر رویکرد غرب‌گرا را در انتخابات مجلس رقم بزنند. انقلابی ها در انتخابات پیش‌رو با بصیرت کامل وارد شود و از وظایف خطیرش غافل نباشد.

۳ - نفوذی‌های درون سیستم به کمک لیبرال‌های صاحب قدرت و ثروت به دنبال آنند که نظام را ناکارآمد نشان دهند و مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

باید نمونه‌های مدیریت کارآمد دینی را در مسائل مختلف که بحمداله در مقابل چشمان ما فراوان است، به مردم یادآوری کرد.

این مهم نیازمند کار تبیینی و رسانه‌ای جهادی است؛ انقلابی ها باید طبق فرمایش حضرت امام خامنه‌ای، به فضای مجازی به اندازه‌ی اهمیت انقلاب اسلامی، توجه ویژه داشته باشند و تمام تلاش خود را برای روشن‌گری و بصیرت‌دادن به مردم به کار گیرد.

۴ - در فتنه‌ی ۹۸ مانند سایر فتنه‌ها، اولویت نخست حفظ آرامش و امنیت و جدا شدن صف مردم از اقلیت آشوب‌گر است؛ اما یادمان نرود که مطالبات مردم، مطالبات حقی است؛ در سال ۹۶ هم حضرت آقا فرمودند که حضور مردم در راهپیمایی‌ها و محکوم‌کردن آشوب‌گران به معنای آن نیست که مردم گله‌مند نیستند؛ بنابراین مردم باید با هوشیاری کامل، مطالبات خود را با روش‌های قانونی و مسالمت‌آمیز پیگیری کنند.

در این میان نخبگان و رسانه‌های انقلابی وظیفه‌ی بیشتر و مهم‌تری دارند. نباید مطالبات مردم فراموش شود و این تصور به‌وجود آید که مردم حق اعتراض ندارند. دشمن درصدد است که سرکوب آشوب‌گران را به معنای سلب حق اعتراض مردم جلوه دهد؛ نیروهای انقلابی بدانند که اگر محوریت مطالبات مردم را در دست نگیرند، دشمن سوء‌استفاده می‌کند و مردم را ناامید خواهد کرد.

۵ - اصلاح‌طلبان که ناکارآمدی دولتِ مورد حمایتشان باعث روی‌گردانی بیش از پیشِ مردم از آنان شده است، در پی فرافکنی هستند و می‌خواهند کاسه و کوزه را بر سر نظام خراب کنند؛ یعنی "یا ما و یا هیچ‌کس"!!

اصلاحات آمریکایی معنایش این است که ما خوشبختی را تنها و تنها در سایه‌ی آمریکا و غرب ممکن می‌دانیم و خوشبختی مورد نظر اسلام را نمی‌پسندیم؛ اسلام با خواسته‌های [حیوانی] لیبرال‌ها سازگار نیست وبرای آنها اسلام فقط در حد نام و شعار توخالی اعتبار دارد.

باید خودباختگی این جماعت را در برابر تمدن منحط غرب روشن کرد؛ تمدنی که علم و پیشرفت را در خدمت وحشی‌گری و شهوت‌رانی عده‌ای اندک قرار داده است و امروز بسیاری از مردم مغرب‌زمین نیز به این حقیقت پی‌برده‌اند ولی در اثر اسلام‌هراسی، راه برون‌رفت از این انحطاط را پیدا نمی‌کنند.

آری؛ نباید گذاشت که لیبرال‌ها و کسانی که با شعار اعتدال و اصلاحات مردم را فریب دادند، بار دیگر در پی فریب مردم باشند و بخواهند از پاسخ‌گویی به مطالبات مردم فرار کنند.

 ۶ - در مسأله‌ی مقابله با دشمن‌ در عرصه‌های گوناگون، به دولت‌مردان امیدی نیست؛ از طرف دیگر نسبت بین حزب‌اله و نهادهای انقلابی نیز مشخص نیست؛ نهادهای انقلابی باید از ظرفیت نیروهای انقلابی بهتر بهره بگیرند و فاصله‌ی خود را با حزب‌اله کمتر کنند و با تأسی به امام خامنه‌ای، ظرفیت شنیدن انتقادات را داشته باشند و از موضع برتر به آنان نگاه نکنند.

حزب‌اله آتش به اختیار است ولی این به‌معنای بی‌تشکل بودن و جزیره‌ای عمل‌کردن نیست؛ حزب‌اله؛ حزب و تشکل است ولی با معیارهای توحیدی و انقلابی.

۷ - حزب‌اله و نهادهای انقلابی باید منتظر دولت نباشند و خود به عرصه‌ی خدمات اجتماعی وارد شوند و در حد توان وظیفه‌ی دینی و انقلابی خود را انجام دهند.

"من اصبح و لم‌یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم"

البته مطالبه از دولت و در حد امکان کمک گرفتن از امکانات دولتی نیز جزو همان اقدامات آتش به اختیار است. آتش به اختیار بودن به معنای دوری‌گزیدن از دولت نیست؛ بلکه به معنای آن است که منتظر دولت بی‌عمل نباشیم.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

۹۸/۹/۲

 


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.