حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » مجلس شورای اسلامی بانگاهی به شاخص ها

جمهوری اسلامی و انتخابات :

مجلس شورای اسلامی بانگاهی به شاخص ها

مجلس شورای اسلامی بانگاهی به شاخص ها

کاوش نیوز-حسین پایین محلی، کم کم به فصل انتخابات نزدیک می‌شویم و کاندیدایی که ثبت نام کرده بودند به انحا مختلف خود رابه مردم معرفی می‌کنند. طبیعتا شهروندان بسیاری سوال می پرسند که به چه کسی رای بدهیم وهر کسی که خود راصاحب فکر می‌داند فردی رامعرفی می‌کند.اما به زعم حقیر شاخصها حرف اول را می‌زنند.ما باید برای این شاخصها مصداق پیدا کنیم.

این شاخصها عبارتند از:

 ۱_پای بندی به اسلام وانقلاب اسلامی: پیداست که افراد باید نسبت به آرمانهای اسلامی وانقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند باشند. در هر سیستم سیاسی افراد باید آن سیستم راقبول داشته باشند وتعهد عملی از خود نشان بدهند.

۲_مردمی بودن و آشنایی با دغدغه های مردم: کاندیدا ها باید از دل مردم باشند ومردم آنان را از خود بدانند وکاندیدا از زندگی مردم ومطالبات مردم مطلع باشد.

۳_جوانگرایی: این یکی از مهمترین شاخصهایی است که رهبری انقلاب برآن تاکید دارند چرا که با ورود انقلاب به دهه چهارم ایشان بارها فرمودند از ظرفیت جوانان غفلت نشود ومدیریت اجرایی کشور از جوانان استفاده کند چرا که جوان توان بالایی در میدان دارد ومیتواند کارهای بزرگ کند. دولت نهم ودهم ورودخوبی در استفاده از جوانان در مدیریتهای استانی وکشوری داشت وحاصل آنهم دولت جهادی شد که با حضوراستانی توانست بخش قابل توجهی از مطالبات مردمی را لبیک بگوید.

۴_تخصص و نعهد در مدیریت کلان استانی وکشوری: کسی که می‌خواهد بر کرسی نمایندگی مجلس در شورای اسلامی بنشیند وقانون وضع کند وبر اجرای قانون نظارت داشته باشد باید به دو مقوله توجه خاص داشته باشد.یکی تعهد  ودیگری تخصص و تجربه مدیریت درعرصه استانی ویا کشوری. تخصص باعث می‌شود نماینده باتشخیص درست بداند در کدام کمیسیون ورود کند وچه اعتبارات وتخصیصاتی برای استان وشهر منتخب خود رقم بزند ومدیریت کلان در استان وکشور نیز او را با زیر وبم سیستم اداری آشنا می‌کند ومبانی ها را درمی یابد تا در کمترین زمان بیشترین دستاورد رابرای حوزه انتخابیه خود به دست بیاورد. به عبارتی او می‌داند کجا، چرا وچگونه در راستای اهداف قدم بردارد.تصور کنید کاندیدایی در سطح استان مدیر بوده ویا در وزارتخانه ای معاون یامدیریتی رابرعهده داشته.

این شاخصهای اولیه و ضروری برای رای می باشد.مثالی عرض شود به خاطر دارم در زمینه ای دغدغه ای ذهن بنده رامشغول کرده بود وبه دنبال پاسخ بودم.یکی از دوستان گفت فلانی در وزارتخانه است ومیتواند گره های ذهنیت راباز کند.وقتی باایشان تماس گرفتم فراتر از تصور اولیه مرا راهنمایی کرد.این یعنی شناخت ظرفیتها برای خدمت بیشتر وبهتر واستفاده از میانبر برای اهداف بزرگ توسط نیروهای انسانی که موضوع ها وحوزه ها اشراف دارند.

به امید روزی که همه باهم با رسیدن به افرادی که معیارهای تعهد، تخصص و تجربه در آنها وجود دارد درسر صندوق رای حاضر شویم.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.