حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.



درسهایی از اربعین برای ظهور

کاوش نیوز- مجتبی لشکربلوکی ،نهضت امام حسین(ع) سرتاسر درس و الگویی برای مسلمانان بلکه ابناء بشر تا روز قیامت دارد.

از زمانی که والی مدینه جهت گرفتن بیعت از اباعبدالله حسین(ع) برای یزید بن معاویه خدمت ایشان می رود و اما پاسخ می دهند که:

(( "مثلی لایباع مثله" یکی مثل من با یکی مثل یزید بیعت نمی کند.))

تا آنکه منتظرین حسین(ع)(امام زمان سال ۶۱ه.ق) شمشیر مقابل حضرت کشیده و شدند کوفیان بی وفا و تا خطبه سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا خطاب به لشکر عمر بن سعد می فرماید:

((شما از دستور من سرپيچى مى كنيد و به سخنانم گوش فرا نمى دهيد، چرا كه هداياى شما [جوايزى كه براى كشتن من گرفتيد] تنها از راه حرام بوده و شكم هايتان از حرام پر شده است، و خداوند بر دل هاى شما مُهر زده است))

در نهایت چربش مال و مقام بر حرف حق و حقیقت غالب شد و عاشورا رقم خود،  پیروزی به ظاهری لشکر عمر سعد ولی در واقع پیروزی خون بر شمشیر.

پس از عاشورا تجلی جهاد تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی برای هدایت جامعه و بازگو کردن روایت صحیح از نهضت عاشورا را توسط امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) مشاهد می کنیم.

تبیینی محکم و مستند ولی در شرایط سخت،  بر مبنای عقلانیت، حماسه و عاطفه تابلویی ترسیم می شود که افق چشم اندازش می شود، نقش " ما رایت الا جمیلا "

حال ایام زیارت پیاده اربعین حسینی است،  حرکتی که خود نشانه ای از عصر ظهور مصلح جهانی است:

 همه پیاده برای زیارت حسین(ع) ، بدون فرمانده ، بدون محدودیت ، یکی شب حرکت می کند و یکی روز ، یکی ۴۰ عمود در شبانه روز می رود و یکی ۴۰۰ عمود ، یکی تنها می رود و عده ای با هم و ... هر کس باندازه توان و همتش، ولی همه به یک هدف و مقصد مقدس می روند و این زیبایی پیاده روی اربعین است، که نمودی از امت واحده اسلامیست چرا که این زائران از نژاد، زبان و کشورهای مختلف جهان هستند.

سکاندار انقلاب اسلامی چهار شاخص را برای این مهم ترسیم نموده :

1- مراسم اربعین جزء شعائرالله است .

2-اربعین رمز جاودانه شدن نهضت حسینی

3-اهمیت تـبلیغ و کـار فرهنگی از آموزه های اربعین

4- اتحاد و عظمت جهان اسلام

منطق امام حسین(ع) در نهضت عاشورا « دفاع ازحق، ایستادگی در برابر ظلم و احیای اسلام با امر به معروف و نهی ازمنکر است.»

ایستادگی و استقامت در مسیر حق که حسین(ع) انجام داد و زینب(س) و سجاد(ع) ادامه دادند تا خون شهدای کربلا به هدر نرفت.

لذا درسهای اربعین رامی توان چنین شمرد:

1- نتیجه پایداری ومقاومت پیروزیست

2- زنده نگه داشتن یاد شهدا

3- عمل مخلصانه،عظمت پیدا می کند.

4- روشنگری زمان و‌‌ مکان ندارد.

5- تبدیل تهدید به فرصت با موج زیارت

6- حرکت در محور امامت و ولایت

حال که ما در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، هدف ایجاد تمدن نوین اسلامیست.

این هدف پس از تقویت معنویت فردی و اجتماعی، ایجاد و تقویت تشکیلات دینی و گسترش این امر به سراسر گیتی و با کنار هم بودن و تشکیل امت واحده اسلامی محقق نمی گردد.

این نکته ایست که جبهه باطل دریافته و نمی خواهد این وحدت حول امام حسین(ع) شکل گیرد، و نمی تواند ببیند که مسلمین به قله برسند، چرا که در این صورت افول و زوال خود را شاهد می باشند .

بنابراین با فیلترینگ حبابی و به کمک هوش مصنوعی سعی در حذف اربعین،  خبرها، عکسها و کلیپ های آن و عدم اطلاع دیگر جوامع از این حرکت جهانی هستند.

لذا برای کاهش آن نیز از بزرگ نمودن مشکلات جامعه اسلامی، زرق و برق کشورهای غیر اسلامی، شک و تردید در همراهی و هزینه در این مسیر و...  را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی پمپاژ می کنند و این حربه دشمن در زدن دین و وحدت مسلمین است.

 


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.