حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.



مدیر امور آب و فاضلاب رامیان:

در سال تنش آبی قرار داریم

مدیر امور آب و فاضلاب رامیان با بیان این که در سال تنش آبی قرار داریم، اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی را از روش های عبور از این معضل دانست.

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ مهندس فدایی افزود: کاهش آب دهی چاه ها، بریدگی لوله ها، فرونشست زمینها، خارج شدن چاه ها از مدار، پروسه چندین ماهه برای حفر یک حلقه چاه و طولانی شدن زمان مناقصه از جمله مشکلاتی است که با آنها روبرو هستیم‌.

مدیر امور آب و فاضلالب رامیان خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد کاهش نزولات جوی، کاهش ذخیره آب سدها، مشکلات قطعی برق و پمپاژ آب، زلزله و اختلال چاه های اب، بافت سست زمینها و چاههای غیر مجاز از جمله عللی است که باعث تنش آبی در تابستان امسال می‌شود.

وی تصریح کرد : ۸۸ درصد آب مصرفی کشور در بخش کشاورزی  ۳ درصد در بخش صنعتی و فقط 9 درصد آب مصرفی در بخش شرب خانگی مصرف می‌شود و میتوانیم با صرفه جویی ۲۰ درصدی و اصلاح الگوی مصرف از تنش آبی امسال عبور کنیم.

مدیر امور آب و فاضلاب رامیان در پایان یادآور شد : ۳۹ حلقه چاه، ۱۴ دهنه چشمه، ، ۲۲ مخزن هوایی روستایی ، ۳۹۴ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۵۶ کیلومتر خطوط انتقال آب، ۲۲ مورد مخزن زمینی، ۵ ایستگاه پمپاژ و ۳ مجتمع آبرسانی داریم و تلاش می‌کنیم به بهترین نحو ممکن در این ایام امر خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان را ادامه دهیم  .

گفتنی است ۲۷ هزار و۵۰۰ مشترک و جمعیتی بالغ بر 88 هزار و 500نفر تحت پوشش امور آب و فاضلاب رامیان قرار دارند که از نعمت آب شرب پایدار ، سالم و بهداشتی بهره مند می گردند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.