حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » کشاورزان هوشیار باشند، آتش به جنگل ها سرایت نکند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان:

کشاورزان هوشیار باشند، آتش به جنگل ها سرایت نکند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان به کشاورزان هشدار داد که آتش از زمین های زراعی به جنگل های سوزنی برگ منطقه سرایت نکند. 

 

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ حبیب یارادبزی با اشاره به آتش سوزی در منطقه ترجین چال اوزینه اظهار داشت: این حریق از اراضی زراعی اشخاص به جنگل های سوزنی برگ سرایت و 5 هزار متر مربع از آن را درگیر کرد که مامورین سریعا به منطقه موردنظر اعزام شده و با حضور به موقع آتش سوزی به طور کامل اطفا شد.

به گفته وی علت این حریق آتش زدن کاه و کلش توسط زمین زراعی مجاور بوده و در نهایت کشاورز موردنظر شناسایی شده و پرونده وی جهت بررسی به مراجع قضایی انتقال داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ضمن هشدار جدی به کشاورزان افزود: متاسفانه علی رغم هشدارهای جدی و اطلاع رسانی های پی در پی مبنی بر عدم سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت محصول توسط کشاورزان این سنت دیرینه همچنان ادامه داشته و نتایج خسارت باری را به بار می آورد.

وی تاکید کرد: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲ و ۲۲ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۴۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می شود و مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.