حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » » » تمامی اراضی واقع در بخش فعال شبکه کوثر قابل آبیاری هستند

با حجم آب موجود در سد مخزنی کوثر در سالجاری، تمامی اراضی واقع در بخش فعال شبکه کوثر قابل آبیاری هستند که نوید بخش سال زراعی خوبی برای کشاورزان است.

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در صورتی که کشاورزان الگوی کشت تعریف شده برای شبکه را رعایت کنند با آبیاری سد کوثر سال زراعی خوبی برای کشاورزان است.

مهندس حسین دهقان اظهار داشت: با توجه به ذخیره سازی  90 درصدی حجم مخزن سد و با توجه به سطح اراضی قابل کشت تحت پوشش شبکه این سد، مقرر شد با هماهنگی شرکت تعاونی آب بران و مسئول سد حداکثر حداکثر بهره وری از حجم آب ذخیره شده صورت گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به حجم تبخیر از مخزن سد کوثر در فصل تابستان و حداقل آب مورد نیاز پایداری سد، برای آب موجود برنامه ریزی و مقرر شد شرکت تعاونی اب بران کوثر با توجه به حجم آب موجود و الگوی کشت تعریف شده و نیاز آبی هر هکتار، به گونه ای برنامه ریزی کند تا آب بین بهره برداران شبکه سد کوثر که شامل اراضی روستاهای آهنگر محله، نصر آباد ، دودانگه، نومل ، اصفهانکلاته و شهر جلین است به تناسب توزیع شود .

جلسه توزیع آب سد کوثر با حضور معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر بهره برداری سدها، مسئول سد کوثر و اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت تعاونی آب بران کوثر برگزار شد. 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.