حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » تجهیزات اهدایی خیران به بیمارستان‌های گنبدکاووس تحویل داده شد

تجهیزات اهدایی خیران به بیمارستان‌های گنبدکاووس تحویل داده شدفرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: ۲۱ دستگاه تنفس مصنوعی اهدایی خیران و فعالان اقتصادی استان پس از تحویل به ۳ بیمارستان پیامبراعظم (ص)، خاتم الانبیا و شهدای ۱۲ دی این شهرستان، راه‌اندازی و مورد استفاده بیماران مشکوک به کرونا قرار گرفت.

...

کاوش نیوز: عبدالقدیر کریمی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس گفت: استفاده از این تجهیزات می تواند ارائه خدمت به بیماران مشکوک به ویروس کرونا و سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی شهرستان را آسان‌تر کند.

وی با قدردانی از تلاش مدیران شبکه بهداشت و درمان، کادر پزشکی و پرستاری، دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیکوکاران و تشکل‌های مردم نهاد گنبدکاووس برای مبارزه با ویروس کرونا افزود: تنها راه مهار این بیماری و قطع زنجیره انتقال آن، فرهنگ سازی برای ماندن مردم در خانه است.

کریمی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر رسانه ها در آگاه سازی مردم برای کم کردن حضور در بازار به بهانه خرید شب عید تاکید کرد.

وی گفت: نمی‌توان با استفاده از قوه قهریه حضور مردم در بازار و مراکز خرید را محدود کرد و تنها راه آن، فرهنگ سازی است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: از انتقادها و پیشنهادهای مردمی برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه‌ و یا مقابله با ویروس کرونا استقبال کرده و در حد امکان برای اجرا کردن آن تلاش می‌کنیم.

کریمی همچنین از لغو مرخصی مدیران شهرستان در ایام پیش‌رو بویژه تعطیلات نوروز خبر داد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز دراین جلسه با تقدیر از اقدامات پیشگیرانه انجام شده برای مهار کرونا گفت: با وجود درخواست های فراوان برای ماندن مردم در خانه، هنوز بازار و مراکز خرید گنبدکاووس مملو از شهروندان است که باید با افزایش نظارت ها بر اصناف و آگاهی بخشی به مردم، این ترددها کاهش یابد.

عبدالرحیم پالیده همچنین بر لزوم استمرار ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، مراکز خرید، جایگاه‌های سوخت، پایانه‌های حمل و نقل عمومی و مسافربری درون و برون شهری تاکید کرد.

رعایت اصول قرنطینه خانگی و ضدعفونی‌کردن معابر و اماکن عمومی، توجه به آموزش مردم و جدی گرفتن پویش ماندن در خانه، تعطیل کردن بازار پرنده فروشان و میدان فروش دام، استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم، تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان، برگزاری مسابقات فرهنگی برای خانواده‌ها از طریق فضای مجازی، تعطیل کردن صنوف به جز واحدهای ارایه کننده ارزاق عمومی و راه‌اندازی فروشگاه مجازی از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.