حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » مجامع بین المللی به مهاجران خارجی سیل زده گلستان کمک کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت که در امدادرسانی به ساکنان استان هیچ تفاوتی بین سیل زدگان ایرانی و مهاجران خارجی نگذاشتیم بطوریکه کمترین آسیب را دیدند و در این ارتباط مجامع بین المللی مسوولیت ذاتی دارند.

...

کاوش نیوز: عبدالرضا چراغعلی در دیدار با موسسات غیرانتفاعی بین المللی در امور پناهندگان اظهار داشت: در حادثه سیلاب گلستان بخشی از خانه های اتباع مهاجر دچار آبگرفتگی و آسیب شد اما با امدادرسانی بهنگام از بروز تلفات انسانی جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: مهاجران خارجی سیل زده گلستان بیشتر در محله افغان آباد شهرستان گنبدکاووس گرفتار سیل شدند و در همان اولین روز آغاز بحران پیگیر وضعیت آنها بودیم و نجات یافتند.

وی اضافه کرد: برخلاف خیلی کشورهای دنیا؛ در سیل گلستان تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد پا به پای دولتی ها در صحنه حضور داشته و به سیل زدگان اعم از ایرانی و خارجی یاری رساندند.

معاون استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این مسئله نافی مسوولیت مجامع بین المللی نیست و انتظار می رود به مهاجران خارجی ساکن در این استان کمک کنند.

چراغعلی با بیان اینکه فروکش کردن آب بحران در مناطق سیل زده را وارد فاز جدیدی کرده است، گفت: به دلیل ناپایداری و غیر مهندسی بودن بسیاری از سازه ها باید تمرکزمان روی بازسازی و پیشگیری از حوادث تلخ باشد که در این بین مدارس اولویت دارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.