حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » کاهش ارتفاع آب، فرودگاه گرگان را به شرایط عادی برگرداند

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان با یادآوری عملیات های فوق العاده پروازی از فرودگاه گرگان به مناطق سیل زده گفت که ارتفاع آب در محوطه و اطراف باند فرود با یک متر کاهش به 1.5 متر فروکش کرده و اکنون در شرایط عادی هستیم.

...

 کاوش نیوز: رامین آذری اظهار داشت که در مجموع 40 هکتار از زمین فرودگاه گرگان سوم فروردین 98 به زیر آب رفت که با خاکریزهای ایجاد شده و کانال هایی که از قبل حفر شده بود، از ورود آب به سطوح پروازی جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه پس از اخطاریه هواشناسی و نیز کارهای عمرانی و اجرایی که در طول روزهای بارندگی و سیلاب انجام شد؛ نه تنها خسارت به فرودگاه گرگان را تا حد زیادی کاهش داد بلکه مجموعه پروازی را در مدار خدمت رسانی پایدار نگهداشت.

وی ادامه داد: با این وجود در برخی نقاط فرودگاه گرگان همچنان با آبگرفتگی مواجهیم اما در سیستم های پروازی و هدایت خلبانان مشکلی ایجاد نمی کند.

مدیرکل فرودگاههای گلستان یادآور شد: پس از به زیر آب رفتن برخی از دستگاه ها مانند چراغ های هدایت تقرب دقیق به طول 900 متر همه آنها را خاموش و از مدار خارج کردیم.

آذری گفت: امروز پس از چک اولیه و اطمینان دقیق از آسیب ندیدن این چراغ ها و سایر دستگاه ها، آنها را وارد مدار کردیم و در مجموع با توجه به اقدامات پیشگیری کمترین آسیب به بخش فرودگاهی گرگان وارد شده است.

وی افزود: برخی از جاده های دسترسی به اطراف فرودگاه گرگان همچنان در زیر آب است و پیش بینی می شود خسارت های جدید در حد تخریب آن و مواردی از این قبیل باشد.

وی در خصوص عملیات های پروازی انجام شده از زمان وقوع سیلاب در استان گلستان تا 16 فروردین گفت: در این مدت 981 پرواز امدادی و 22 پرواز ویژه مقامات ارشد کشوری و لشگری و سه پرواز باری ویژه حمل دستگاههای لایروب و تجهیزات نظامی ارتش در فرودگاه گرگان انجام شد.

وی تصریح کرد: در این مدت 16 فروند بالگرد از هفت ارگان دولتی و نظامی از طریق فرودگاه بین المللی گرگان کار امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان را انجام دادند.

مدیر کل فرودگاه های گلستان گفت: همزمان با انجام این عملیات ها 158 پرواز مسافری در فرودگاه بین المللی گرگان مسافران نوروزی را جابجا کردند.

آذری یادآور شد: عملیات ها و پروازهای انجام شده فرودگاه گرگان در 20 روز گذشته نشان می دهد که با توجه به قرار داشتن محدوده پرواز در شرایط بحران؛ تمامی بخش ها و کارکنان فرودگاههای گلستان به صورت عملیاتی فعال بوده و ماموریت های خود را بخوبی انجام داده اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.