حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » ورود نخستین دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزادان به گلستان

نخستین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) برای استفاده در مرکز آموزشی درمانی کودکان طالقانی گرگان خریداری و وارد گلستان شد.

...

به گزارش کاوش نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس (ROP)، یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست افزود : با کمک دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) تمام نواحی شبکیه چشم نوزادان مشاهده و در صورت نیاز، کارهای تشخیصی از طریق همین دستگاه انجام می‌شود.

دکتر سعید گلفیروزی افزود : تقریباً ۱۰ درصد نوزادان در سطح جهان نارس به دنیا می آیند که احتمال شیوع مشکلات شبکیه در اثر عدم تکامل عروق و اعصاب شبکیه چشم در این نوزادان بیش از ۶۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان افزود : برای تشخیص به هنگام و درمان به موقع باید ۲۸روز پس از تولد با استفاده از دستگاه RetCam کارهای تشخیص و درمان انجام شود.

او هزینه خرید این دستگاه را سی و سه میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : این دستگاه در مرکز آموزشی درمانی طالقانی گرگان مستقر می شود.

گلفیروزی گفت : بهره برداری از این دستگاه علاوه بر اینکه نقش بسیار مؤثری در تشخیص و درمان به موقع رتینوپاتی نوزادان نارس دارد رائه خدمات به بیماران را در سطح استان امکان پذیر کرده و دیگر نیازی به اعزام نوزادان با شرایط ویژه به خارج از استان نیست و هزینه‌های درمان بیمار نیز کاهش می یابد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.